Doorgaan naar inhoud

Tekening

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Tekening

Bericht door sytze »
Er staat P. Wijant, lijkt me. Die naam komt helaas in meerdere spellingen voor: Wijand, Wyant, Wyandt, Weijand etc. De RKD noemt een 18e eeuwse schilder van die naam, maar in veilingbanken is niets te vinden:

https://rkd.nl/nl/explore/artists/Wyand,%20F.

De maker is natuurlijk geen groot kunstenaar geweest, maar het is een curieus werkje.

Re: Tekening

Bericht door Frankdeneerste »
Ik dacht ook al P.Wijant te kunnen lezen. Van die fecit ben ik wel redelijk zeker, alsook van die 17?3 .
En neen een groot kunstenaar was het niet, maar het is een leuk dingske.
Hartelijk dank weer sytze.
  • uverb Offline
  • Berichten: 337
  • Lid geworden op: 18 jan 2016, 11:16

Re: Tekening

Bericht door uverb »
Dat huisje links is niet Nederlands. Eerder Italiaans. De kledij van de mannen durf ik zo niet te localiseren, lijkt me ook niet per se Hollands. De hier vrij ongewone techniek van vervloeiende grijstinten in inkt is natuurlijk snel penseelwerk, bedoeld als voorstudie voor later gebruik in het atelier. Maar de naam is er later opgezet. Ik vermoed dat deze Wijant, terug van lang weggeweest, zijn reisschetsen heeft gesigneerd en gedateerd.

Re: Tekening

Bericht door Frankdeneerste »
Dank U wel ook, uverb, voor de bijdrage.
Weet iemand misschien ook of die vlekken weggehaald kunnen worden ? En ik veronderstel dat ik daar beter niet zelf aan begin, het papier is nogal fragiel.
En is er eventueel ook een waarde op het werkje te plakken ? Het meet 28,5 x 19,5 cm.
Bedankt
  • uverb Offline
  • Berichten: 337
  • Lid geworden op: 18 jan 2016, 11:16

Re: Tekening

Bericht door uverb »
Papierrestaurateurs kunnen dat, ja. Dat zijn ware tovenaars. Maar dan ben je gauw een paar honderd euro kwijt. En dat gaat het op een veiling niet opleveren.
Plaats reactie