Ik heb een olieverfschilderij van Gerard Wiegman. Het betreft een gezicht op de haven van Veere met een aantal aangemeerde hoogaarsen. Wie kan mij meer vertellen over Wiegman
: Ik heb een olieverfschilderij van Gerard Wiegman. Het betreft een gezicht op de haven van Veere met een aantal aangemeerde hoogaarsen. Wie kan mij meer vertellen over Wiegman
Gerardus (roepnaam Gerrit en/of Gerard) Wiegman, geboren 16091875 te Delfshaven, overleden 28061964 te Schiedam. Schilder en tekenaar van havengezichten, riviervergezichten en stadsgezichten. Verbleef in Overschie en Rotterdam. Beinvloed door Evert Moll. Vader van T.H. (Theo en/of Doop) Wiegman. Opleiding: Ac van Beeldende Kunsten R'dam. Docent van Jan Baars, A.H. van Eynsbergen, Jan van Gent, (vermoedelijk) D. Schepen en Theo/Doop Wiegman. (Bron: Jacobs, Beeldend Benelux, 2000)
Geachte Heer Heemskerk,
Ik ben in het bezit van een G Wiegman welke naar mijn mening een gezicht is op Delfshaven.Ik heb het al eens in een tijdschrift zien staan.Kunt U mij zeggen of U geinterreseerd bent en ongeveer waarde?Dank bij voorbaat met vriendelijke groet