Doorgaan naar inhoud

J. van Dalen

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • W.R. Muller Offline

J. van Dalen

Bericht door W.R. Muller »
Ik heb een klein schilderijtje, stadsgezichtje, gesigneerd door J. van Dalen.
Het is in 1938 gekocht bij een kunsthandel in Rotterdam.
Kan iemand mij meer info verstrekken over deze Van Dalen?
  • freddi Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 05 okt 2008, 23:40

Re: J. van Dalen

Bericht door freddi »
Mijn excuses voor het slechte Nederlands - ik ben als kind geimigreerd naar Canada, en gebruik de taal niet regelmatig.
Weet u iets meer over J. van Dalen? Ik zoek ook info over een J van Dalen (mischien de zelfde?).
Ik ben in bezit van een landschap 70 x 45 cm,(beekje, bomen, veld). Het schilderij was een geschenk voor mijn moeder op de gelegenhijd van haar huwelijk in 1945, direct naa de oorlog, van de huisdocter in het dorp - daar was ze in dienst geweest. Ik weet dus niet waar het schilderij afkmostig is (als docter kwam hij zeker wel hier en daar), waneer het in zijn bezit is gekomen, of hoe oud het eigenlijk is. Dit heeft allemaal afgespeeld in een dorpje, Bathmen, in Overijsel. Mijn moeder wist niets van de oorsponk van het schilderij, en de docter is lang geleden gestorven, dus het spoor is 'koud'. Ik ben eens in een antiek zaak in Overijsel geweest die een aantal schilderijen in de zelfde stijl had, afkomstig van schilders van 'de avondschool in Deventer' - allemaal rond-om 1900-1930 of zo, maar J. van Dalen was er niet. Ik ben altijd benieuwd geweest wie de schilder was, maar heb nooit iets gevonden. Weet u nog iets?
F. Bromling-Lensink
  • Marchien Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 17 aug 2010, 19:14

Re: J. van Dalen

Bericht door Marchien »
Kunt u een foto plaatsen van uw schilderijtje met stadgezichtje? Onlangs heb ik een foto geplaatst van een stadsgezichtje van schilder J.van Dalen.
Ziet u overeenkomsten? Ook ik ben op zoek naar meer informatie over deze schilder.
Bij ons al 33 jaar in bezit. We hebben het gekregen van mijn schoonmoeder die uit Dordrecht/Rotterdam komt.
  • FlorisPepijn Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 04 jan 2019, 01:31

Re: J. van Dalen

Bericht door FlorisPepijn »
Hallo , ik heb deze J. Van dalen , zegt het u iets of ziet u enige overeenkomsten met het werk dat u heeft van desbetreffende schilder ?
Alvast hartelijk dank , met vriendelijke groet Floris van den Akker
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie