Doorgaan naar inhoud

Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • MarlyCox Offline

Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

Bericht door MarlyCox »
Ik heb ook twee schilderijen van deze schilder. Eén is gesigneerd, het tweede niet. Ook ik heb gezocht naar de schilder en… gevonden.
Onderstaande tekst komt van haar website:
(Tie Hof is een pseudoniem voor Hilde Maria Ghislaine Julie Standaert.

Tie Hof (1927-2020) uit Ritthem is een kunstschilder van portretten en landschappen.

In de jaren 1950 en '60 volgde zij een opleiding in tekenen en schilderen bij de Belgische kunstschilder, keramist en glazenier Joost Maréchal, die haar vooral aangemoedigd heeft tot het portretschilderen.

Met haar zeer geëigende stijl en techniek behoort zij tot de impressionisten. Haar werk straalt romantiek uit met kleurschakeringen die zich niet opdringen en het onderwerp iets tijdloos meegeven.

Vanaf 1975 exposeerde Tie Hof regelmatig solo in o.a. Brugge, Oostende, Middelburg, Zierikzee, Burgh Haamstede en Vlissingen. In groepsverband exposeerde Tie Hof in tal van andere, al even prestigieuze locaties.

Tie Hof kreeg ook een vermelding in de Encyclopedie van Zeeland.

Tie Hof won de Van de Perre prijs met een portret van haar dochter Tineke en won deze prijs een tweede keer met een portret van acteur Henk van Ulsen.
  • Mariska0407 Offline

Re: Kent iemand de kunstschilder Hof of Tiof?

Bericht door Mariska0407 »
Dit schilderij hing bij de opa van mijn vader in huis. Zijn achternaam is Withoff. Ik dacht altijd dat dit door hem was gemaakt, helaas heb ik het hem nooit kunnen vragen en in de familie weet ook niemand iets. maar nu ik hier al deze fotos en schilderen voorbij zie komen volg ik toch graag deze discussie.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie