Doorgaan naar inhoud

Weet iemand iets over deze schilder??

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Liesanne Offline

Re: Weet iemand iets over deze schilder??

Bericht door Liesanne »
Ojee.. Zou kunnen.. Ik ben echt heel internet aan het afstruinen naar de titel, de waarde, etc. Het boek van Secord, heb het gevonden op de website, maar ik krijg 0 resultaten.

Heb jij misschien meer info en foto's? Ook van de signatuur? En is het origineel op een doek geschilderd, of op een houtvezelplaat? Je helpt me al ontzettend, dankje!!
  • sytze Offline

Re: Weet iemand iets over deze schilder??

Bericht door sytze »
Het kan geen nageschilderde kopie van Europese bodem zijn. Zo exact kunnen alleen de Chinezen met hun slimme technieken naschilderen en dan zou het recent gekocht moeten zijn. Het is dus òf het origineel of een opgeplakte reproductie die meermalen gevernist is. Professionele schilders werkten nooit* op houtvezelplaat, dat is pas als drager geaccepteerd toen de industrie het het als masoniet e.d. na 1970 veel stabieler en durabeler maakte. Frederick Hall werkte op doek en op board, afwisselend.

Overigens kan je het hondje ook als dienblad bestellen. Wat de kans op originaliteit wel heel klein maakt: https://www.ebth.com/items/6962487-after-frederick-hall-king-charles-spaniel-tole-tray

*= uitgezonderd sommige Duitse schilders op 'Hartfaserplatte'.
Plaats reactie