Doorgaan naar inhoud

WAS: Wie kent de schilder C Jaspers ??

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • JoopH Offline

WAS: Wie kent de schilder C Jaspers ??

Bericht door JoopH »
De oorspronkelijke vraag was of iemand de schilder C. Jaspers kent. In de bijlage zat een foto van het werkje.

Niet alle antwoorden wijzen naar een meesterwerk. Soms is het een alleraardigste vingeroefening, soms zelfs dat niet. Als u vragen stelt op het forum moet u bereid zijn de antwoorden te accepteren.

[quote]
En zie hieronder de reacties van het aanmatigend allooi, de zgn "kenners" en betweters.
8< knip
[/quote]
  • uverb Offline

Re: Wie kent de schilder C Jaspers ??

Bericht door uverb »
U vraagt uw lezers naar de identiteit van deze C.Jaspers en mp.kunst geeft u de enig relevante informatie, namelijk dat deze naam in geen der ons ten dienste staande handboeken, dictionnaires, databases en secundaire literatuur voorkomt. En dat daar een reden voor is. Die reden heet kwaliteit. Die reden bepaalt ook wat wel en wat niet in musea wordt opgehangen. U mag uw schilderij natuurlijk mooi vinden. Maar u zult de enige zijn. Ik zou er niet dood mee gevonden willen worden.
  • JoopH Offline

Bericht door JoopH »
Wat is kwaliteit ? bepaald u dat ? Wat de een rotzooi vindt zal de ander wellicht mooi vinden. Wie zegt overigens dat ik het schilderij mooi vindt ? Nogmaals de vraag was; wie de schilder is/was maar dat is u natuurlijk helemaal ontgaan want u wilt liever een waardeoordeel uitspreken en denkt graag in hokjes.
Trieste reactie.
  • sytze Offline

Bericht door sytze »
Beide respondenten hebben je dat antwoord toch echt onomwonden gegeven: er bestaat en bestond geen schilder C. Jaspers. Er bestond misschien ooit een demente bejaarde C.Jaspers die bij creatieve therapie een Blommers of een Munthe uit een tijdschrift heeft nageschilderd.
Plaats reactie