Doorgaan naar inhoud

Wie kent M. Ottee?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• J. de Vries Offline

Wie kent M. Ottee?

Bericht door J. de Vries »
Ik heb een schilderij van M. Ottee. Kan iemand mij iets meer over deze schilder vertellen? Of het een bekende schilder is, of zijn werk nu nog van waarde is enz.

Bij voorbaat dank.
  • Jean-Paul Mombers Offline

Re: Wie kent M. Ottee?

Bericht door Jean-Paul Mombers »
Geachte J. de Vries,

Ik weet niet wie M. Ottee is. Wel heb ik onlangs een schilderij van Ottee in mijn bezit via een erfenis. Formaat 700 br. bij 500mm. hoog. Voorstellende een rivierlandschap met platte schuit (Veenschuit, Turfsteken?), links een boerderij een rechts een dorpje. Lokatie: Ergens aan de bergsche Maas of Biesbosch. Het komt uit een boedel uit Waalwijk en heeft daar ± 50 jaar in huis gehangen.
Het is een fraai schilderij en ademd m.i. een typisch Brabantse sfeer uit.
Graag wil ik inderdaad meer over deze schilder weten en de waarde van het schilderij.
Met vriendelijke groet:
J-P.B.M. Mombers, Haarlem
------
Via marktplaats.nl heb ik nog een bezitter gevonden die wil verkopen: (zie hieronder)

Eveneens iemand die een Ottee aanbiedt is:
Naam: Kiki Beets
Telefoonnummer: 013-4674421
Regio: Noord-Brabant

Aangeboden: Havengezicht M. Ottee
Prijs: € 199,00
Beschrijving: Fraai havengezicht, waarschijlijk van Rotterdam, gesigneerd door M. Ottee.
Afmetingen 70 x 50 cm. In goede staat. (1 minime beschadiging) Geheel gereinigd en opnieuw in de vernis.Vakkundig geschilderd met fraaie lucht en licht.Vervoer e.d in overleg voor rekening koper.
  • J. de Vries Offline

Bericht door J. de Vries »
Geachte heer Mombers,

Ik heb op onderstaande link ook een schilderij van Ottee gevonden. Deze heeft echter een aanzienlijk hogere waarde dan op markplaats.nl: namelijk 1.750 USD.

http://www.rubylane.com/shops/gardenartusantiques/item/158

Hopelijk kan iemand ons nog iets meer vertellen.
  • A. Th.J. Meijerink Offline

Bericht door A. Th.J. Meijerink »
Ik heb onlangs een schilderij van Ottee gekocht voorstellende de zijkant van een boerenhuis met halve open deur.
Het schilderij kostte euro 250,--

groeten

A. Meijerink
  • A. Th.J. Meijerink Offline

Bericht door A. Th.J. Meijerink »
Ik heb onlangs een schilderij van Ottee gekocht voorstellende de zijkant van een boerenhuis met halve open deur.
Het schilderij kostte euro 250,--

groeten

A. MeijerinkJ. de Vries schreef:

> Ik heb een schilderij van M. Ottee. Kan iemand mij iets meer
> over deze schilder vertellen? Of het een bekende schilder is,
> of zijn werk nu nog van waarde is enz.
>
> Bij voorbaat dank.

• D.Wallenburg Offline

Bericht door D.Wallenburg »
Over M. Ottee weet ik niet veel, alleen maar dat hij bekend is geworden met zijn schilderijen met paarden. Zelf heb ik twee schilderijen van Ottee t.w. 1 van een halve boerderij met een geopende bovendeur, waterpomp en zonnebloemen en 1 met drie paarden. Ook ik zal graag meer willen weten over deze schilder.
  • Willem A. Jörg Offline

Bericht door Willem A. Jörg »
Bij Peter Kiefer, Antiquariaat in Pforzheim, wordt in katalogus 56 onder # 5179 voor de veiling van 6/7 Mei een schilderij van Marc Ottee aangeboden voorstellende een rietbedekte boerenbehuizing aan het water bij zonsondergang.
Olieverf op linnen, 50 x 60 cm, gesigneerd, in een brede zwaar vergulde lijst.
Geschatte prijs € 600.--
  • lisa ott Offline

Bericht door lisa ott »
Wij hebben ook een schilderij in een zware lijst gevat, het stelt een ploeger voor met paarden op een akker. Het moet ook schoongemaakt worden maar ik weet niet of het schilderij deze kosten waard is. Verder ben ook ik nieuwsgiering naar v.Gilst, alias van Gilst
gr.Lisa
Plaats reactie