Joh, iedereen met een beetje ervaring met kunst ziet dat het een plaatje in het goedkoopste Hemalijstje is. Dus òf jij kletst uit je nek òf je galeriehouders. Ik gok op de eerste optie. En dat je je galeriehouders uit je duim zuigt. Het is gewoon een uitgeknipte reproductie naar een beroemd werk van Willem Maris:
Laten we er nu niet meteen een wedstrijdje Nederlandse taal van maken. Ik weet dat sytze van veel dingen kan worden beschuldigd maar in mijn ogen hoort gebrek aan ervaring in kunst daar zeker niet bij.
U bent misschien teleurgesteld in het antwoord dat sytze gaf maar als we alles nog eens op een rijtje zetten: Het is een gekopieerd werk van een schilderij van Willem Maris. De naam van kopiist, die signeerd met een monogram, is in de meeste gevallen onmogelijk te achterhalen omdat zij vaak niet in de naslagwerken staan vermeld.
En als ik mijn persoonlijke mening mag geven: het werk is niet zo heel professioneel uitgevoerd in vergelijk met het origineel (zie foto).
Zullen we het daar bij laten?