Doorgaan naar inhoud

H. van Wijngaarden en J. Wouters

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• ad Offline

H. van Wijngaarden en J. Wouters

Bericht door ad »
Ben in het bezit van een bloemenstilleven van ene H. van Wijngaarden en van een klein schilderijtje (paneel) van J. Wouters (landschapje met boerderij paard met wagen en mannetje op de bok) Zoek informatie omtrent deze schilders. Wil foto's mailen.
  • Mechtelt Gerrits Offline

Re: H. van Wijngaarden en J. Wouters

Bericht door Mechtelt Gerrits »
Mijn moeder vraagt al een tijdje of ik eens wil zoeken naar ene schilder H. van Wijngaarden.Vandaar keek ik vandaag op deze site en vond dit bericht.
Mijn ouders hebben nl ook een bloemenstilleven van hem (of haar).Het is een vaas met annemonen (of erop gelijkende bloemen).
Zij hebben het van haar ouders gekregen, die het in Amsterdam (ongeveer in 1938) kochten van een verkoper langs de deur.
Het schilderij is ongeveer 60/80. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en misschien kunnen we kontact met elkaar houden, want ik ga ook zeker nog verder zoeken.
Succes en groeten van Mechtelt Gerrits.
  • johan van beers Offline

Bericht door johan van beers »
Wij hebben ook een schilderij van H. van Wijngaarden.

Dit is ook een bloemen-stilleven. Het is een vaas met zonnebloemen.

Ik heb ook al gezocht, maar ik hoop dat jullie meer info kunnen verschaffen
  • Ellen Willemsen Offline

Bericht door Ellen Willemsen »
Sorry, veel vragen, geen antwoorden, want ook ik heb een schilderij van H. van Wijngaarden. En ja hoor, een lichtgroene vaas met lila en witte bloemen. Die man was blijkbaar productief. Als jullie ontdekken wie het was, houd ik me aanbevolen en als ik iets vind laat ik het jullie weten.
  • P. Nouwens Offline

Bericht door P. Nouwens »
Onlangs ben ik in bezit gekomen van een bloemstilleven geschilderd door de heer of mevrouw H. van Wijngaarden. Het schilderij is in olieverf met kwast en mes opgezet. Graag zou ik wat meer over de schilder/schilderes te weten willen komen. Het schilfderijtje ademt door de lichtwerking en kleurgebruik een bepaalde rust uit, waarvan ik iedere dag nog steeds van geniet.
  • hylkjehof Offline

Bericht door hylkjehof »
Ls,

Ik ben op zoek naar een schilderij van Hidde van Wijngaarden.
Hij was mijn oom, en is in de oorlog 40-45 overleden in Duitsland.
Ik heb na het overlijden van mijn moeder, een schetsboek van hem gevonden met diverse tekeningen. Hij moet nog heel jong zijn geweest toen hij die tekeningen maakte.
Ik ben eens bij een mevrouw binnen geweest en daar ontdekte ik een schilderij van een klaproos, gesigneerd door H.van Wijngaarden. Mijn moeder had niet veel familie, ik heb navraag gedaan bij een achterneef van haar, den die vertelde dat ome Hidde inderdaad schilderde.
Ik zou heel graag een schilderij van hem in mijn bezit hebben, meer als aandenken.
Ik heb ook geen idee of de schilderijen echt van hem zijn, en weet ook niet hoe ik daar achter moet komen.

Mijn moeder was Liesbeth Janke van Wijngaarden.

Groetjes Hieke Hofman
  • Maarten Offline

Bericht door Maarten »
Dag mevrouw,
Ik heb een bos/watergezicht (herfst)van H. van Wijngaarden wat ik wel wil verkopen.
Ik kan een foto ervan naar u toesturen.
Mijn emailadres is mabruin@xs4all.nl
Wanneer u belangstelling hebt dan graag bericht.
Mvrgr
Maarten de Bruin
  • marjolijn Offline

Bericht door marjolijn »
Een familielid is sinds enige tijd in bezit van een schilderij Van Wijngaarden. We zijn van plan dit schilderij te verkopen. Omdat we zelf niet veel afweten van deze schilder hebben we dit schilderij laten zien bij Kunst en Kitch in Katwijk. Dit schilderij stond daar in een boek en zij hebben bevestigd dat dit een echte van wijngaarden is. Mocht u interesse hebben kunt u mij dat laten weten zodat ik u in contact kan brengen met de huidige eigenaar

We hopen een liefhebber te vinden.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie