Doorgaan naar inhoud

schilder Theo van der Horst jr.

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• robertvdh Offline

schilder Theo van der Horst jr.

Bericht door robertvdh »
Zeer onlangs een schilderijtje van Th. van der Horst jr. gekocht. Geen informatie van de verkoper, geen jaartal alleen een duidelijke signatuur. De 't' van Horst staat op de zijkant van het schilderij.

Bij het googlen naar info over Th. van der Horst kom ik op een schilder die leefde van 1921 tot 2003 maar die hoofdzakelijk expressionistisch heeft geschilderd. De kerk op het schilderij heeft wel wat van de Martini toren in Groningen maar dan zonder kroon.

Wie kan mij helpen aan meer informatie over dit mooie werkje.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • robertvdh Offline

Re: schilder Theo van der Horst jr.

Bericht door robertvdh »
Ben inmiddels wat verder gekomen. Het is de Eusebius of Grote kerk in Arnhem. Deze is aan het eind van de 2e Wereldoorlog grotendeels verwoest na een bombardement en later weer gerestaureerd. Het schilderij moet dan in ieder geval wel voor 1944 geschilderd zijn.
Bijlagen
  • sytze Offline

Re: schilder Theo van der Horst jr.

Bericht door sytze »
Sorry, dat was een vergissing. Theo natuurlijk. Dit zal dan een jeugdwerk zijn. Hij noemt zich immers junior, dat doe je niet op latere leeftijd. Ik kan me vanuit dat latere werk best voorstellen dat hij als jonge jongen zo schilderde. Uitsluitsel kan wellicht het Arnhemse Notarishuis in de Bakkerstraat bieden.
Plaats reactie