Doorgaan naar inhoud

Wat is dit waard?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • hanajoju Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 30 mei 2017, 13:18

Wat is dit waard?

Bericht door hanajoju »
Goedemiddag,

Ik heb een hele simpele vraag zijn een van deze werken nog iets waard ik heb er namelijk totaal geen verstand van.
Ik heb er nog wat meer staan maar helaas kan ik maar 3 bijlages toevoegen.

Met vriendelijke groet,
Hanajoju
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Wat is dit waard?

Bericht door sytze »
De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografische repro's voor de katholieke massa:
http://www.ebay.de/itm/Antik-Heiligenbild-Schlafzimmerbild-Jesus-auf-Berg-in-der-Nacht-Shabby-alt-Bild-/122130505811
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2487218.m570.l1313.TR11.TRC1.A0.H0.Xgiovanni.TRS0&_nkw=giovanni&_sacat=19445
Ze staan voor tegen de 100 euro op ebay, maar ze worden voor dat geld niet verkocht vrees ik.

De middelste lijkt me ook een plaat, of is het een olieverfschilderij? Wat staat er linksonder?

je kunt overigens meerdere vragen posten, en dus 6, 9 enz. foto's plaatsen.
  • hanajoju Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 30 mei 2017, 13:18

Re: Wat is dit waard?

Bericht door hanajoju »
sytze Schreef:
-------------------------------------------------------
> De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografis
> http://www.ebay.de/itm/Antik-Heiligenbild-Schlafzi
> http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2
> Ze staan voor tegen de 100 euro op ebay, maar ze w
>
> De middelste lijkt me ook een plaat, of is het een
>
> je kunt overigens meerdere vragen posten, en dus 6

Hey ja die lijken er wel verdomd veel op bedankt.
owja ik zie het ik heb er nog een paar geupload.
sorry ik kan momenteel niet een foto van de achterkant maken. deze staan namelijk niet bij mij.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • scharrelaar Offline
  • Berichten: 74
  • Lid geworden op: 13 nov 2016, 16:53

Re: Wat is dit waard?

Bericht door scharrelaar »
sytze Schreef:
-------------------------------------------------------
> De buitenste twee zijn zg. Giovanni's, lithografis
> http://www.ebay.de/itm/Antik-Heiligenbild-Schlafzi
> http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2


Even uit belangstelling: Heten al dergelijke heiligenprentjes "Giovanni's" door wie ze ook gemaakt zijn? Of moet het ook echt een schilderij of reproductie van een zekere zogenoemde schilder zijn? En zo ja - wie was dat?
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Wat is dit waard?

Bericht door sytze »
scharrelaar schreef: Heten al dergelijke heiligenprentjes "Giovanni's" door wie ze ook gemaakt zijn? Of moet het ook echt een schilderij of reproductie van een zekere zogenoemde schilder zijn? En zo ja - wie was dat?

Ik geloof dat die grote dingen zo heten omdat sommige met 'Giovanni' gesigneerd zijn, oftewel Johan. Dat is een fantasienaam want zulke reli-kitsch werd niet door kunstenaars maar door reclametekenaars bij bedrijven in elkaar geflanst. Het is Roomse Disney. Maar ze zijn vroeger ten plattelande langs de huizen vaak onder valse voorwendsels verkocht, waardoor ze soms nog steeds als waardevolle erfstukken gezien worden.
  • hanajoju Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 30 mei 2017, 13:18

Re: Wat is dit waard?

Bericht door hanajoju »
sytze Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het hondenportretje is van Ed Gerdes, die een vakk


is het ook nog wat waard als ik vragen mag ik weet er namelijk helemaal niks van .
En ja ik ben kunst/cultuurbarbaar het interesseert me niet echt veel sorry. :P
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Wat is dit waard?

Bericht door sytze »
Ja, op een veiling zou dat hondje wel 100 euro opbrengen. Bij De Zwaan in Amsterdam bijvoorbeeld. Maar ik zou eerst Marktplaats proberen. Veilingen pikken 50% in van wat de koper betaalt.
Plaats reactie