Doorgaan naar inhoud

Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Bericht door sytze »
Verzamelaarsmerk op de voorkant van een olieverf? Nooit gezien. Het is m.i. òf een "oorlogsschilderij", een oudhollandse voorstelling geschilderd voor de bezettende Duitsers die toen grof geld betaalden voor “Altmeister”, òf het is een typisch product van de Düsseldorfer Malerschule, de grote groep schilders die vaak thema's uit de Hollandse Gouden Eeuw kozen zoals de bekende “herenkamers” met groepen mannen rond een tafel. Lange Goudse pijpen, overdreven kanten mouwomslagen en hoge breedgerande hoeden wijzen meestal in die richting. Ook vergissen ze zich vaak in de bierkruiken en de krukjes. Dat ineenflansen van de initialen tot een logo is ook meer Duits/Oostenrijks dan Nederlands. Ik hou het op een Duits schilderijtje van rond de oorlog. En wie OW of WO is wordt er dan niet makkelijker op. Otto's genoeg in Moffrika. :)
Plaats reactie