Doorgaan naar inhoud

Wie weet van dit schilderij is?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Hart Offline

Re: Wie weet van dit schilderij is?

Bericht door Hart »
Tja, er zijn erg veel zulke navolgers van Koekkoek geweest, die zijn moeilijk uit elkaar te houden. Nogal wat stierven jong en bleven vrijwel onbekend. Alleen de rijpere werken van toppers als Klombeck en Bodeman kun je herkennen. Ik denk niet dat bijvoorbeeld een veilingbedrijf dit paneeltje aan een bepaalde kunstenaar zou toeschrijven.
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Jawel, er zijn immers veilinghuizen die alles aannemen wat niet apert vals is. Echte details tonen de foto's niet, maar zo uit de losse pols zou ik aan 250 euro hamerprijs denken. Helaas betaalt de koper dan 340 en je krijgt zelf maar 180 in handen. Het veilinghuis toucheert bijna net zoveel als de inbrenger. Ik heb het daar altijd erg moeilijk mee :)
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Ja, dat moet Verpoeken zijn. Dit lijkt me een vrij klein paneel, ik ken van Verpoeken alleen groot werk en nooit zonder water. Maar de verfstreek komt overeen, de stijve boompjes kloppen en in de signatuur zit craquelé. Dus weinig twijfel mogelijk. Hij komt maar zelden op de markt, hoewel hij best oud geworden is.
Plaats reactie