Doorgaan naar inhoud

Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Jeroenc Offline

Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

Bericht door Jeroenc »
Hallo,

Ik vandaag twee ingeschilderde etsen gekocht. Leuke oude komische etsen van een vrouw op paard. Kan echter de naam van de maker - in de plaat - niet helemaal lezen. Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?
De achternaam lijkt op iets van Brong....maar ik kan het mis hebben.

Op de achterkant staat een drukstempel. Misschien dat het iets kan zeggen over de ouderdom van het papier en daarmee de zoektocht iets makkelijker maakt.

mvg
Jeroen
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline

Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

Bericht door Hart »
Ik kom er niet uit. En dat ligt aan de scherpte van de foto. De achternaam lijkt Brons te luiden, maar een voornaam kan ik er niet uit halen. Daarom graag een scherpere van de signatuur. Het stempel zal een verzamelaarsstempel zijn. Dat is bij Lugt* te identificeren, maar we schieten er niets mee op. Is hoogstens bij verkoop een positief punt. Kan trouwens ook een museumstempel zijn: vroeger verkochten musea ook grafiek, vooral in Frankrijk. Prachtige ets! Maar ingeschilderd? Dat geloof ik niet. Een extra drukgang wit misschien.

* http://www.marquesdecollections.fr/
  • Jeroenc Offline

Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

Bericht door Jeroenc »
Dank je wel. Ik heb mijn best gedaan om de handtekening iets scherper te krijgen. Ik heb ook even de andere ets toegevoegd (ik heb er twee gekocht met dezelfde handtekening.
Een verzamelaarsstempel? Ha, zou kunnen. Ik dacht zelf eerst aan een stempel om het papiersoort mee te duiden.

Mvg
Jeroen
Bijlagen
Plaats reactie