Doorgaan naar inhoud

A. Verbeek

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • tonv Offline

A. Verbeek

Bericht door tonv »
Ik ben op zoek naar informatie over de schilder A. Verbeek. Kan er een link gelegd worden naar de industrieel ontwerper Arie Verbeek (1893-1970), zoals een veilinghuis doet?
Alle informatie welkom.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Leo Hesselink Offline

Re: A. Verbeek

Bericht door Leo Hesselink »
tonv Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben op zoek naar informatie over de schilder A.
> Verbeek. Kan er een link gelegd worden naar de
> industrieel ontwerper Arie Verbeek (1893-1970),
> zoals een veilinghuis doet?
> Alle informatie welkom.

Ik heb onlangs precies dezelfde vraag gesteld aan het RKD. De reactie was als volgt:

"Van Arie Willem Verbeek hebben we slechts één reproductie van een schilderij, bijna op postzegelformaat. Het is dus moeilijk om op deze manier vast te stellen of er overeenkomsten zijn in stijl met uw aquarellen, maar ik vermoed dat het om een andere (onbekende) kunstenaar gaat. Ook denk ik dat deze A. Verbeek mogelijk de plaatjes van Rol en Wenckebach in de Verkade-albums (Onze Grote Rivieren, Texel) heeft geïmiteerd in plaats van andersom."

• Ferree Offline

Bericht door Ferree »
Ik ben in het bezit gekomen van een aquarel van een meer met een roeibootje. Achterop is geschreven dat het om Roelofsarendsveen gaat... Het is geen lelijk ding. Aangekocht door mijn grootouders in Hilversum in het midden van de vorige eeuw. Gesigneerd rechtsonder A.Verbeek.
Groet: Edith Ferrée
  • Ferree Offline

Bericht door Ferree »
Leo, of het lukt om een kiekje mee te sturen, weet ik niet, want deze server is tamelijk nieuw voor mij. Anders probeer ik het wel via je email.
Groet: Edith F.

Bericht door Simon Schortinghuis »
Geachte heer,

Na het overlijden van mijn vader ben ik in het bezit gekomen van een olieverf op doek schilderij (formaat ongeveer A3) dat gesigneerd is met waarschijnlijk A.Verbeek. De signatuur en de stijl van het schilderij heeft overeenkomst met de twee afbeeldingen bij uw vraag.
Op het schilderij staat een schuur (loods) van de tuinderij van mijn vader.
De tuin lag op de grens van Wassenaar en Den Haag aan de Zijdeweg. Ik vermoed dat dit schilderij tussen 1900 en 1940 is gemaakt.
Mijn vader was weg van de inzichten van Rudolf Steiner de grondlegger van de antroposofie en in het bijzonder in de inzichten van Steiner t.a.v. de biologisch dynamische landbouw (geen bestrijdingsmiddelen geen kunstmest e.d.). Niet ver van de tuin ligt de villawijk Marlot (Den Haag) waar veel mensen van goede stand woonden en waarvan een aantal ook interesse voor de door mijn vader geteelde producten had. Een aantal van deze mensen bezocht regelmatig de tuin en kocht producten. Voor zover ik mij kan herinneren heeft mijn vader vertelt dat ook A.Verbeek de tuinderij bezocht en heeft aangeboden deze te schilderen. Ik weet verder niets van de schilder maar als de persoon die u zoek in de regio Den Haag woonde of gewoond heeft dan zou dit een aanknopingspunt kunnen zijn. Zelf zou ik ook graag iets meer over de schilder weten. Regelmatig was ik al via internet op zoek geweest en vond bij mijn laatste poging uw vraag naar A. Verbeek op de museumforum site.
Mocht u verdere belangstelling hebben dan wil ik met alle plezier een foto maken en naar u opsturen.

Met vriendelijke groet,

Simon Schortinghuis, sx.schortinghuis@casema.nl
  • Grabbers Offline

Bericht door Grabbers »
Goedemiddag met brian burley uit katwijk
Ik Ben opzoek naar informatie over a Verbeek die twee schilderijen zijn aquarellen wij weet verder niets over, misschien kan u mee helpen????
Met vriendelijk groet
B burley
Bijlagen
  • ATijhuis Offline

Bericht door ATijhuis »
Ik heb ook een schilderij van A.Verbeek hangen. Mijn vader heeft het in 1950 gekregen toen hij afscheid nam als leraar schilderen van de ambachtsschool in Den Haag. Verder heb ik geen informatie over deze schilder.
Bijlagen
  • elsje53 Offline

Bericht door elsje53 »
Geachte heer,

Wij hebben eveneens via overerving een schilderij van de schilder A. Verbeek; tenminste, dat maken wij uit de signering uit.
Het is aangeschaft door de grootouders van mijn man bij de Noord Hollandsche kunsthandel in de Kalverstraat te Amsterdam.
Wij nemen aan in de jaren 30 van de vorige eeuw. Wij zoeken meer informatie omtrent deze schilder en vragen ons af of wij het
schilderij apart moeten verzekeren; wij vermoeden dat het een aquarel is. Zie bijgaande afbeelding.
Dank voor uw eventueel te nemen moeite ons enige informatie te verstrekken.
Bijlagen
  • Leo Hesselink Offline

Bericht door Leo Hesselink »
Ik bezit iets van 25 aquarellen en 2 schilderijen van A. Verbeek. Ik vind de meeste daarvan heel aantrekkelijk, maar weet ook dat zijn werk zelden meer dan EUR 200 opbrengt. Apart verzekeren heeft daarom m.i. weinig zin. Verder ben ik al minstens tien jaar op zoek naar informatie over deze schilder, maar tot nu toe tevergeefs. Sommige mensen vereenzelvigen hem met de industrieel ontwerper Arie Willem Verbeek, maar echt bewijs is er niet.
Plaats reactie