Doorgaan naar inhoud

informatie gezocht over L de Koningh

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • martijn Offline

informatie gezocht over L de Koningh

Bericht door martijn »
Dit schilderij hangt bij mijn ouders aan de wand, na wat surfen op het Internet kom ik bij Leonard de Koningh of bij Leendert de Koningh, waarschijnlijk familie want beiden gerelateerd aan Dordrecht.

Weet iemand meer van deze schilder en wellicht ook over het schilderij?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline

Re: informatie gezocht over L de Koningh

Bericht door Hart »
Prachtig schilderij! Het moet van Leonard zijn die ook wel Leendert II of Leendert Jr. genoemd wordt. Hier zijn uitvoerige info en links over hem te vinden:
https://rkd.nl/nl/explore/artists/record?sa%5Bkunstenaarsnaam%5D=%22Koningh%2C+Leonard+de%22&query=&start=0

Van hem zijn meer zulke binnenplaatsjes bekend die ook op het web te vinden zijn. Artprice meldt deze van 42x32cm die op 17/06/2006 bij Mak Dordrecht 3000 euro opbracht :
Bijlagen
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Dat komt doordat sites van musea, artprice, blouin etc maar ook kunsthandels als Buunk vaak de signatuur van het plaatje afknippen. Daar zijn verschillende redenen voor. Maar het is inderdaad heel hinderlijk. Uw signatuur is precies de alom bekende van De Koningh Jr zoals ik die van veilingen ken.
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Dit is een voorbeeld van dezelfde grootte. De huidige veilingwaarde zal ook in die richting liggen. Maar de tijden zijn turbulent, ik zou nu zeker geen hoge verwachtingen hebben zo vlak na de fin. crisis. Deze bijvoorbeeld bracht vorig jaar 1200 euro op. Maar dat was ook lang zo'n mooie niet als de uwe:

http://www.venduehuis.com/catalogus/veiling/18?search=koningh
Bijlagen
Plaats reactie