- Angela Offline
Kregten
Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
Moderator: admin
- meindert Offline
Re: Kregten
Bericht door meindert »je kunst het best kijken onder de website www.rkd.nl en dan dartist aanklikken. Vervolgens kun je de naam kregten onderaan de bladzijde in het zoekformulier typen en krijg je de verschillende kunstenaars met deze naam.
- Gerrit Heemskerk Kunsthandel Offline
Bericht door Gerrit Heemskerk Kunsthandel »Kregten van Jacob Jan Wijtze
1878-1967 Beesterzwaag-Ermelo
Broer van Fedor
Gerrit Heemskerk
1878-1967 Beesterzwaag-Ermelo
Broer van Fedor
Gerrit Heemskerk
- Carel Hartmann Offline
Bericht door Carel Hartmann »Jaap van Kregten had in de naorlogse jaren een schildersatelier/winkel aan de toenmalige Glanerbrugseweg in Enschede.
Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die een portret van mijn broer geschilderd.
Of hij verder enige bekendheid heeft gekregen is mij onbekend. Ik heb van hem ook een landschapsschilderij in mijn bezit.
Met vriendelijke groet
Carel Hartmann
Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die een portret van mijn broer geschilderd.
Of hij verder enige bekendheid heeft gekregen is mij onbekend. Ik heb van hem ook een landschapsschilderij in mijn bezit.
Met vriendelijke groet
Carel Hartmann
- Carel Hartmann Offline
Bericht door Carel Hartmann »Jaap van Kregten had in de naoorlogse jaren een schildersatelier/winkel aan de toenmalige Glanerbrugseweg in Enschede.
Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die tijd een portret van mijn broer geschilderd.
Met vriendelijke groet
Carel Hartmann
Hij schilderde met name Twentse landschappen, maar hij heeft ook in die tijd een portret van mijn broer geschilderd.
Met vriendelijke groet
Carel Hartmann
- Benno van der Werff Offline
Bericht door Benno van der Werff »Beste lezer,
In de jaren 60 heb ik in Enschede naast de heer Van Kregten gewoond en heb zelf nog een schilderij van hem thuis.
Ik weet dat zijn broer Fedor van Kregten bekender is dan Jaap, misschien getalenteerder.
Via mijn ouders heb ik gehoord dat de familie Van Kregeten bezig is (geweest) alle schilderijen van Jaap (en Fedor) in beeld te brengen, meer info heb ik helaas niet .
Of hij bekend is weet ik dus niet, wellicht leert de tijd dit.
Met vriendelijke groeten
Benno van der Werff
Enschede
In de jaren 60 heb ik in Enschede naast de heer Van Kregten gewoond en heb zelf nog een schilderij van hem thuis.
Ik weet dat zijn broer Fedor van Kregten bekender is dan Jaap, misschien getalenteerder.
Via mijn ouders heb ik gehoord dat de familie Van Kregeten bezig is (geweest) alle schilderijen van Jaap (en Fedor) in beeld te brengen, meer info heb ik helaas niet .
Of hij bekend is weet ik dus niet, wellicht leert de tijd dit.
Met vriendelijke groeten
Benno van der Werff
Enschede
- Hannie van Leeuwen Offline
Bericht door Hannie van Leeuwen »Beste lezer,
Ook ik heb een schilderij van Jaap van Kregten in mijn bezit. Ik vraag me af of het de moeite waard is om het te laten schoonmaken en op nieuw te laten inlijsten.
Het stelt een vaas met magnolia bloemen voor.
Met vriendelijke groet,
Hannie van Leeuwen
Ook ik heb een schilderij van Jaap van Kregten in mijn bezit. Ik vraag me af of het de moeite waard is om het te laten schoonmaken en op nieuw te laten inlijsten.
Het stelt een vaas met magnolia bloemen voor.
Met vriendelijke groet,
Hannie van Leeuwen
Bericht door g.elsjan »Ik ben ook in het bezit van een schilderij van hem.
De oude toren van losser,
Heeft sinds hij het heeft geschilderd als betaling in hotel centraal te haaksbergen gehangen samen met andere schilderijen, en sinds 1993 in mijn bezit.
G.Elsjan
De oude toren van losser,
Heeft sinds hij het heeft geschilderd als betaling in hotel centraal te haaksbergen gehangen samen met andere schilderijen, en sinds 1993 in mijn bezit.
G.Elsjan