Ik zoek info over de volgende Nederlandse schilders ( schilderijen van waarschijnlijk rond 1900 ) H. van Wijngaarden A. van Eijnsbergen G.M. v.d. Brink Kl. Hoogendoorn
Dan moet U toch echt even een exemplaar van de Scheen raadplegen. Wellicht dat een paar initialen niet juist leest, dat overkomt elke kunstbezitter. Een H.v.Wijngaarden staat niet in Scheen, wel 3 naamgenoten met andere initialen. Leesfoutje ? Ik hoop voor U dat het Th.(=Theo) is, de schilder van koeien, boerinnen, en hooibergen, die heeft nog wel waarde. Zo niet, kan het nog Hetty van Wijk-van Wijngaarden zijn. Van Eijnsbergen staat er wel in, geboren 1903; G.M.v.d.Brink niet, wel naamgenoten met andere initialen; als het de vissers/stillevens/landschapsschilder Jan (J.N.) is zit U qua prijs ook redelijk goed. Kl.Hoogendoorn zal een Klaas zijn, maar blijkt zowel onder de K als onder de N (Nicolaas) onvindbaar. Ook bij de RKD.
Ik wil best moeite doen als de gegevens kloppen. Maar al Uw andere vragen om informatie berusten op onjuiste spelling: Rundelheim etc. U leest zelfs de sticker van meubelmaker Pander verkeerd. U mag mij een digitale foto van de signatuur sturen, dan zien we verder.