Doorgaan naar inhoud

selhorst

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • rik van der linden Offline

selhorst

Bericht door rik van der linden »
Wie kent de schilder Selhorst, hij tekent met hoofdletters SELHORST, en schildert en of schilderde landschappen. B.v.d. Mw. W. van der Linden
  • evdhoeve Offline

Re: selhorst

Bericht door evdhoeve »
Geachte heer van der linden,
op zoek naar gegevens over de schilder selhorst kwam ik Uw naam tegen. Wij hebben een schilderij van selhorst en wel th. als voornaam en met hoofdletters geschreven. Het onderwerp is: een dorpje langs een rivier waar een zeilboot in vaart, ook een kerkje bevindt zich op het schilderij en een molen. Mocht U iets weten over deze schilder dan zou ik graag een e-mail van u willen ontvangen.
Met vriendelijke groet, e.v.d.dhoeve
  • Ed Corsten Offline

Re: selhorst

Bericht door Ed Corsten »
Uit de erfenis van mijn grootvader heb ik overgehouden een schilderij gesigneerd SELHORST (in hoofdletters), dat een strand voorstelt met zeilboten er op. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, en hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen.

Ed Corsten
  • H.Selhorst Offline

Re: selhorst

Bericht door H.Selhorst »
de kunstschilder welke u bedoelt is van mij een volle neef.
Ad. is enkele jaren geleden overleden vermoedelijk van ouderdom.
hij woonde altijd in het kunstenaars dorp aan zee.
ik heb zelf geen stukken vam Ad.
ik hoop u van dienst te zijn geweest met groeten

H.Selhorst
  • loogman Offline

Re: selhorst

Bericht door loogman »
Hallo ik kwam deze site tegen op zoek naar kunstschilders wij hebben een
TH , SELHORST het is een schilderrij met daar op een boerderijtje met enkele kippen waar langs een rieviertje stroomt met in de horizon een dorp of stad verder nog wat bomen een een bewolkte lucht.
mocht U wat meer informatie hebben dan lezen wij dat graag.
met de vriendelijke groete Fam loogman
  • maria baas Offline

Re: selhorst

Bericht door maria baas »
Hallo
Afgelopen week was ik in het Dords museum en dacht dat ik een schilderij zag met de naam Selhorst. Thuis heb ik een Selhorst bosgezicht met fazant hangen.
Nooit geweten dat dit misschien een bekende schilder is.
Misschien dat U mij iets meer kan vertellen.
Met vriendelijke groet

Maria Baas
  • maria baas Offline

Re: selhorst

Bericht door maria baas »
P.S.: het emailadres hierboven is incorrect. Dit is mijn correcte emailadres:

m_baasjanmaat@lycos.com
  • Anton de Bont Offline

Re: selhorst

Bericht door Anton de Bont »
Of Selhorst een bekende schilder is geworden zou ik niet weten. Wel weet ik dat hij in de 50-er en 60-er jaren woonde en werkte in Bergen NoordHolland. Voor zijn scheiding -ergens in de 50-er jaren, woonde hij in het dorpje Groet aan de Achterweg. Mijn ouders hadden op het erf naast dat van zijn ex vrouw en kind een zomerhuisje alwaar ik elke zomer heb doorgebracht. In die contreien vind je vast en zeker mensen die je meer kunnen vertellen over deze man.
groet,
Anton
Plaats reactie