Doorgaan naar inhoud

Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Duit28 Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 08 jun 2013, 09:24

Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen

Bericht door Duit28 »
Hallo Allemaal,

Een aantal jaren geleden heb ik een huisje gekocht en vond ik dit schilderij in de kelder. Het is een schilderij van de St. Pauls Cathedral in london. Hij is gesigneerd door CHpost en komt uit 1973. Althans dat maak ik op uit de tekens aan de achterkant. Zoeken op google heeft mij niet echt verder gebracht om de schilder van dit schilderij te achterhalen. Kunnen jullie mij hier mee helpen?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline
  • Berichten: 1302
  • Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:59

Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen

Bericht door mp.kunst »
Hij is geboren in Finsterwolde (Reiderland) op 06-10-1914. Hij was van oorsprong landbouwer maar heeft op een gegeven moment zijn boerderij verkocht om in 'de stad' dekors te ontwerpen en te schilderen. Hij heeft lessen gevolgd bij Nico Bulder en Jan van der Zee. Hij heeft als decoratie schilder en kunstschilder gewerkt in oa Groningen en Roden (Noordenveld). Op 12-11-1986 is hij overleden in Groningen.

Hij was een aardige schilder en uw schilderij is van een behoorlijke niveau gezien vanaf de foto. Toch moet u rekenen dat het schilderij vermoedelijk niet veel waard is. U moet denken aan 100euro max.

Nog even extra de aandacht op vestigen dat ik het vermoeden heb dat het een werk is van Kees Post maar daar niet 100% zeker van ben. U zult dus nog iets meer onderzoek hier naar moeten doen.
  • mp.kunst Offline
  • Berichten: 1302
  • Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:59

Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen

Bericht door mp.kunst »
Gelet op de lijst zou ik dit ook kitsch noemen en uw buurman heeft wat het schilderij betreft ook wel een beetje gelijk maar CH Post is toch o.a. een kunstschilder geweest die er zijn brood mee heeft verdiend. De prijs die op het stickertje staat is het maximale wat dit schilderij waard is en het zal nog aanzienlijk veel moeite kosten om het daarvoor te verkopen.
Overigens geeft het schilderij door het kleurgebruik mij ook wel weer een ontspannen vakantie gevoel. Lekker ophangen (in een andere lijst) en bij wegdromen is mijn advies.
Plaats reactie