Doorgaan naar inhoud

?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • w.wiertsema Offline

Re: Bauhaus? Wie kan dit werkje identificeren?

Bericht door w.wiertsema »
De signatuur lijkt echt maar dat zegt weinig bij Klee. Namaken is niet zo moeilijk met 4 letters. Klee was veelzijdig in de manier waarop hij zijn gevoel op papier overbracht. Of dit een Klee is, is dus niet zomaar te zeggen. Op het eerste gezicht zeg je nee. De kleurstelling is niet typisch voor Klee. Het handschrift onderaan lijkt erg op het handschrift van het werk waarnaar u verwijst, maar dat handschrift is hoogst waarschijnlijk niet het handschrift van Klee. De lijnvoering is niet erg herkenbaar. Kijk U eens in de Cataloque Raisonnee. Als het werk echt is en het is ooit ergens geregistreerd (Klee zelf registreerde bijna alles!), vindt U het daar terug. Als U naar de website gaat van het Paul Klee Zentrum (www.zpk.org) kunt U hun collectie inzien. Omstreeks 1934 zijn enkele van dit type werkjes door Klee gemaakt. Als het werk in uw bezit was, zouden we een flink aantal vragen kunnen formuleren om de echtheid te toetsen. Maar dat heeft nu helaas weinig zin. Voor een indicatie van de waarde van Klees werken kunt U het beste kijken op de site van Christies.
  • w.wiertsema Offline

Re: Bauhaus? Wie kan dit werkje identificeren?

Bericht door w.wiertsema »
Aanvulling: ik heb wat aanvullend onderzoek gedaan naar feiten en omstandigheden waarin Klee verkeerde in 1933. De erkende ZI dateert uit 1934. Maar gebruikelijk gingen daar voorstudies aan vooraf. Daar kunnen we over corresponderen. Wel wil ik graag van U weten op welke veiling het werk is verkocht en of het als een Klee is erkend en verkocht.
Plaats reactie