- Sjorswagenin Offline
Cornelis Kuipers
Bericht door Sjorswagenin »Kortgeleden erfde ik de schilderijen die je hier ziet. Het zijn op paneel geschilderde landschappen van Cornelis kuipers (1739-1802), een tamelijk onbekende Nederlandse, in Dordrecht geboren en later werkzame decoratieschilder. Ik heb tot nu toe maar één ander schilderij van hem gezien, in het Museum aan de Maas in Dordrecht, dat het paneel in bruikleen heeft van het Dordrechts Museum. Wie weet waar déze beide schilderijen vóór pakweg 50 jaar geleden in bezit waren? Daarna waren ze onderdeel van een particuliere collectie in Bloemendaal. Wie kan iets zeggen over de waarde? De foto's zijn niet al te best, maar een ervaren restaurateur bedoordeelde de werken als in zéér goede staat, ondanks een aantal retouches in de luchten en een ingeschoten plek bij het bootje.
Extra info:
'Personen overvallen door storm en onweer', 46 x 63, gesigneerd rechtsonder, 1775, lijst zwartlak en verguld
'Personen in roeibootje in het riet', 46 x 62,5, gesigneerd links van het midden, 1790, lijst zwartlak en verguld
Ik heb me sufgezocht op Internet. Vind je speuren ook zo leuk? Dan heb je hier een mooi onderwerp.
Verras me met info!!!
Extra info:
'Personen overvallen door storm en onweer', 46 x 63, gesigneerd rechtsonder, 1775, lijst zwartlak en verguld
'Personen in roeibootje in het riet', 46 x 62,5, gesigneerd links van het midden, 1790, lijst zwartlak en verguld
Ik heb me sufgezocht op Internet. Vind je speuren ook zo leuk? Dan heb je hier een mooi onderwerp.
Verras me met info!!!