Doorgaan naar inhoud

wie weet van wie deze aquarel is??

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• ingrid84 Offline

wie weet van wie deze aquarel is??

Bericht door ingrid84 »
Hallo,

Ik heb 3 jaar geleden dit schilderij van mijn oma gekregen. Mijn oma weet er helaas niks meer over te vertellen en ik ben dus op internet op zoek gegaan. Ik weet niet waar ik moet zoeken omdat ik de naam van de schilder niet kan ontcijferen.
Het is een aquareltekening en zit nog in de originele lijst. Staat verder geen stempel of iets dergelijks op.
Wie kan mij wat vertellen van de achtergrond van dit schilderij? wie was de schilder? waar staan de molens? en heeft het enige waarde?

Ik heb meer foto's. Ik kan ze altijd toe mailen.
Alvast bedankt!

Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Martin65 Offline

Re: wie weet van wie deze aquarel is??

Bericht door Martin65 »
In de Scheen (lexicon) staat:
Bertus KENNEDIJ geboren op 18 juni 1907 te Mijdrecht.
Sinds jaren werkzaam in Den Haag.
Was Huisschilder en kunstschilder.
Overleden in Den Haag in 1968.

That's all.

Zijn werken (zelden op veilingen aangeboden)hebben volgens mij tot nu toe niet al te hoge prijzen (+/- €100) gerealiseerd.

Meer kan ik niet vinden Ingrid.

Mvg Martin.
  • svisser Offline

Re: wie weet van wie deze aquarel is??

Bericht door svisser »
ik heb vandaag een schilerij van zolder gehaald dat denk ik ook van kennedy is. een zeer somber getint groot schilderij dat bijna spiegelbeeld is van het schilderij hierboven, dat ik in dit forum zag. opmerkelijke gelijkenis.
Het is daarom ook wel opvallend, omdat mij schlderij de gloomy atmosfeer heeft van armoede en zwoegen. veel blauw en grijs.
het is heaas zwaar beschadigd en ik weet niet of het de moeite loont om het te restaureren, maar het fascineert me wel.
opvallend is de manier van het schilderen van de molenwieken alsof de man geen diee van perspectief had. hij doet het gewoon zo.
Bijlagen
Plaats reactie