Doorgaan naar inhoud

tekening fanny geefs

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• david a Offline

tekening fanny geefs

Bericht door david a »
hoi ,kan iemand me helpen met wat meer info over fanny geefs ,ik heb namelijk een kleine tekening van haar ,ik weet dat ze geleefd heeft van 1807 tot 1883 ,ik vroeg me af of dit enige waarde heeft
alvast bedankt
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4

Re: tekening fanny geefs

Bericht door annus_sanctus »
Fanny Geefs, schilderde voornamelijk vrouwenportretten, maar ook religieuze en historische voorstellingen. Geefs was de achternaam van haar man, haar meisjesnaam was Corr, en is geboren in Brussel.

Haar werk, en dan met name grotere portretten doen het redelijk goed op de veilingen. Meestal geschat op een waarde tussen de 1000-2000 euro hebben bijna alle geveilde schilderijen de laatste paar jaren meestal 3000 of meer opgebracht.
Naast schilderen, tekende ze veel met kleurenpotlood, waarschijnlijk is uw tekening daar een voorbeeld van.
Haar tekeningen brengen -afhankelijk van de kwaliteit- bedragen op tussen de 300-1000 euro.
Daarbij is de kans groter dat in Belgie de prijzen nog iets hoger liggen dan in Nederland, maar het zal elkaar niet veel ontlopen.
Verzamelaar van klassieke en moderne kunst.
Thema's zonnebloemen, bloemstillevens, landschappen, portretten, Indonesie.
Tevens verzamelaar van fotografie (kabinetfoto's/cdv's/albums
Willem van den Berg-fonds voor de kunst.
Plaats reactie