Doorgaan naar inhoud

Meeuw van Rotterdam

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • bothvanwijk Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 05 apr 2012, 09:24

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door bothvanwijk »
Van de Meeuw van Rotterdam ben ik in het bezit van een tekening van de haven van Rotterdam getekend vanaf het punt waar thans het KPN-gebouw staat.
Ook ben ik in het bezit van een boekje, genaamd "De fiets van de behanger en andere Dordtse herinneringen" geschreven door Bert Lawende. Dit boekje is verfraaid met allerlei tekeningen van Dordrecht, getekend door de Meeuw van Rotterdam plus een aquarel van Dordrechts Groothoofd, zijnde de enig overgebleven stadspoort van Dordrecht. Dit boekje is in 1996 uitgegeven. In dit boekje staat op een omslag ook vermeld dat de Meeuw van Rotterdam inderdaad in 1929 is geboren in Puttershoek. In 1996 woonde de tekenaar in het Gelderse Rossum. De eerste opleiding ontving hij van de Dordtse kunstschilder Cor NolteeDaarna bezocht hij de Academie voor Schone Kunsten en het Nationaal Hoger Instituut voor Schone Kunsten in Antwerpen.
  • nifri Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 08 aug 2012, 18:40

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door nifri »
Ik heb een pentekening van het Kurhaus in Scheveningen van Meeuw van Rotterdam ,uit 1971. Ik kwam deze site toevallig tegen toen ik aan het zoeken was wie deze tekenaar is ,of was? Het schilderij is 50 bij 30 cm.
Gr. Nifri
  • P,hoek Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 25 mar 2012, 00:48

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door P,hoek »
Hello Nifri.
Zou niet weten wat het waard is.
Ik heb zelf ook wat weren van mijn broer,maar weet ook de waarde niet en is voor mij ook niet zo van belang.
Anton van Rottetrdam
  • nifri Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 08 aug 2012, 18:40

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door nifri »
Ik vond het alleen leuk om te weten. heeft hij lang striptekeningen gemaakt voor de krant, of ben je daar niet van op de hoogte ,en zijn daar ook nog voorbeelden van of je weet?
  • P,hoek Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 25 mar 2012, 00:48

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door P,hoek »
Wat ik mij kan herinneren is dat hij veel van deze strip verhalen gemaakt heeft, ook voor een krant in Belgie.
Volgens mij moet dat in begin 60 geweest zijn.
Ik heb ook het kinderboek "Het verlaten kasteel".
Sommige verhalen zijn waar gebeurt.
H.G uit een erg nat Nieuw-Zealand.
  • zuijderduijn Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 31 aug 2014, 20:54

Re: Meeuw van Rotterdam

Bericht door zuijderduijn »
Voor iedereen die geintersseerd is in Meeuw van Rotterdam.
Komend weekdend 6 en 7 september heeft hij een expositie in het Hurns Kerkje. Dit is een expositieruimte gelegen in Hurwenen, vlak bij Zaltbommel.
Hij exposeerd hier samen met zijn partner Bert van Lawende. Voor meer informatie kunt u terecht op: http://www.hurnskerkje.nl
onder het kopje agenda.

U bent allen van harte welkom in Hurwenen.

Hanneke Roos
Plaats reactie