Doorgaan naar inhoud

Te koop olieverf Willem van Leusden

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • lisman Offline

Te koop olieverf Willem van Leusden

Bericht door lisman »
Willem van Leusden (Utrecht, 25 september 1886 - Maarssen, 8 maart 1974) was een schilder die in Utrecht en vanaf zijn 23ste in Maarssen woonde.

Van Leusden was verbonden aan de Burgeravondschool waar hij tekenles aan jongens gaf. In zijn vrije werk maakte hij een ontwikkeling door van realistisch, via abstracte schilderijen en meubelen dat in de traditie van De Stijl passen, tot surrealistisch werk. Van Leusden bekwaamde zich ook in verschillende ets en graveer technieken. Met de kunstenaars Jopie Moesman en Willem Wagenaar vormde hij de kern van de groep surrealisten die in de periode 1930 tot 1950 in Utrecht actief waren.Afm lengte 110 breedte 70 incl lijst de lijst is 8cm br
  • kiko Offline

Re: Te koop olieverf Willem van Leusden

Bericht door kiko »
lisman Schreef:
-------------------------------------------------------
> 2500 euro sorry had al een tijd niet meer op
> museum server gekeken gr willy

Ik kom ook, via google, weer eens op deze site.
Heeft u nog meer werk van van Leusden? wellicht
meubels?

Groet,

Kiko

• Quintus Offline

Re: Te koop olieverf Willem van Leusden

Bericht door Quintus »
Ik zie dat er al even niet meer gereageerd wordt op deze discussie, maar is het doek in de aanhef en het andere doek een surrealistische Van Leusden nog steeds te koop en wat zijn dan de prijzen. Een reactie aan mij prive vind ik ook prima.
Plaats reactie