We hebben een schilderij van Jan Kleintjes te koop.
Het gaat om de tuin bij Huize Kolthoorn, 40 x 50 cm. Op de achterkant staat geschreven "Dit schilderij behoort toe aan Martha Klein Tijssink" sept,1944.
Martha Klein Tijssink wordt op blz. 76 van het boek "Tuin, thee en atelier" genoemd als de huishoudster van Jan Kleintjes.
Met vriendelijke groet,
Henk van der Kolk
www.galerievanderkolk.nl
055-5419661
Ik ben erg benieuwd naar dit schilderij,
Martha KT was de tante van mijn moeder, mijn moeder heeft vaak bij haar op Kolthoorn gelogeerd en de tuin als een paradijs ervaren. Op het moment verblijf ik in het buitenland maar graag zou ik informatie over het schilderij ontvangen.
Anke
Wat leuk te horen dat uw moeder er vaak heeft gelogeerd en de tuin als een paradijs heeft ervaren.
Een afbeelding van het schilderij kunt u vinden op onze website www.galerievanderkolk.nl
Henk
Jan Kleintjes heeft enige tijd gelogeerd in Ned-Indië bij mijn grootouders op de thee- en rubber onderneming Panoembangan (ten zuiden van soekaboemi) Via zijn vrouw; van Osselen was hij geparenteerd aan de Kerkhoven familie.
Hij heeft toen aldaar enige portretten geschilderd van mijn beide grootouders en tantes; meisjes toen.
Helaas zijn de portretten in de oorlog verloren gegaan. 1 portret is bewaard gebleven en bevind zich in Nieuw-Zeeland bij een nicht van mij.
Een prachtig groot schilderij van mijn oma;Constanze Bosscha in een knalrode ruiterjas te paard.
groeten, Vincent Kerkhoven.
Inderdaad moet ik het met de meeste geínteresseerden in Jan Kleintjes eens zijn:
Zijn landschappen zijn van een prachtige kwaliteiten en al bied ik er een op Marktplaats aan: Van harte gaat het eigenlijk niet.
Toch wil ik dit werk graag met jullie delen:
Olie op doek. Afmetingen: 59 bij 74 cm