Doorgaan naar inhoud

havenschilder J van Reyn

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • henk harten Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:43

havenschilder J van Reyn

Bericht door henk harten »
Ik heb een prachtig havengezicht van ene J van Reyn van 60 bij 100 cm, maar kan nergens iets over deze schilder vinden. Wie helpt mij verder en kan mij eventueel iets zeggen over de waarde?

Alvast heel hartelijk bedankt,
Henk
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • victor152 Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:32

Re: havenschilder J van Reyn

Bericht door victor152 »
goedemorgen,

ik zag u vraag over het schilderij van L van reyn (het havengezicht)wij hebben precies het zelfde schilderij en ook wij willen wel wat informatie,dus mijn vraag is bent u iets wijzer geworden?
gr,victor.
  • henk harten Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:43

Re: havenschilder J van Reyn

Bericht door henk harten »
Hallo Victor,

Ik heb destijds deze reactie gehad van een expert op schilderijengebied/Hollandse School:

"Beetje jaren 60, of een nieuwe Chinese kopie met een fancy naam gesigneerd. Dat kan je aan het doek zien,
als het kunststof doek is, dan waarschijnlijk Chinees. Beetje aceton op een doekje aan de zijkant als het doek uit de lijst is, over de verf wrijven, komt dat er meteen af, dan is het splinternieuw. Ook een vaste maat 60x90 wijst op een kopie, maar hoeft niet.
Maar het maakt het schilderij niet minder."
Kortom: mogelijk een Chinese kopie, maar wel erg mooi.

Ik heb ook nog een reactie gekregen van iemand die in havenschilders gespecialiseerd is, maar die reactie kan ik niet meer terugvinden. Hij liet weten niet geinteresseerd te zijn en dat de waarde niet zo hoog is. Schilderijen van Van Reyn vinden volgens hem vooral via internet hun weg.

Ik hoop niet dat deze reacties je teleurstellen. In elk geval heb je een heel mooi schilderij waarop voor de liefhebber veel te zien is en te genieten valt.

Vriendelijke groet,
Henk
  • mvdbeedijk Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 02 jan 2012, 13:33

Re: havenschilder J van Reyn

Bericht door mvdbeedijk »
Beste forumleden,

Ondergetekende heeft een havengezicht van J van Reyn (voorletter J, geen L), het lijkt zeer veel op dat van Henk. Het heeft bij mijn oma aan de muur gehangen vanaf plm. 1965 tot aan haar overlijden in 1989, om die reden weet ik zeker dat het authentiek is en geen Chinese namaak.

Ik verwacht niet dat het schilderij een hoge waarde heeft: het schilderij is charmant maar in vergelijking met andere havengezichten minder goed geschilderd.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • jaap1610 Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 20 apr 2014, 13:53

Re: havenschilder J van Reyn

Bericht door jaap1610 »
in mijn familie is dit schilderij (zie foto) dat voorzover te ontcijferen valt is gemaakt door 'H. van Rijn Schiedam 1972'. Komt iemand dit bekend voor? Is het iemand anders dan de hierboven beschreven van Reyn? Stijl lijkt er wel op.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie