Doorgaan naar inhoud

schilder j van garden ?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • ton van maurik Offline

schilder j van garden ?

Bericht door ton van maurik »
Wie kent j van garden ? Het betreft een stilleven van een vaas met klaprozen. Het gaat om een familiestuk verkregen omstreeks 1925. Bij voorbaat dank.
  • stephanie Offline

Re: schilder j van garden ?

Bericht door stephanie »
hey,

Ik heb onlangs een klein schilderijtje gekocht van ene J van Garden. Het betreft niet een vaas met klaprozen, maar met andere rose, paarse en oranje bloemen(ik vermoet margrieten), maar ik vroeg me af of jij meer van deze schilder weet? Of waar ik misschien meer informatie over kan vinden.

gr stephanie

Re: schilder j van garden ?

Bericht door Els Veenhuizen »
Hallo Ton,

Mijn ouders hebben ook een schilderij van j. van Garden. Het is een stadsgezicht en ik vind het best mooi. Mijn ouders hebben het gekregen van de opa van mijn vader die in Groningen een antiekwinkel had. Ze zijn wel nieuwsgierig wie j. van Garden is maar ik kan verder op internet helemaal niets vinden over hem.
groet Els
  • tonvanmaurik Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 02 okt 2010, 12:02

Re: schilder j van garden ?

Bericht door tonvanmaurik »
Hallo,



Graag zou ik meer te weten willen komen over de schilder.

Wie hij was, waar en wanneer hij leefde en dergelijke.

Wel frappant is dat je ook een vaas met klaprozen bezit.



Groet, ton.




--------------------------------------------------------------------------------

Van: dirkje jetten
Verzonden: zaterdag 2 oktober 2010 11:40
Aan: Onderwerp: vaas klaprozen



Ik ben in het bezit van een vaas met klaprozen van J.van Garden.

Wat wil je daar over weten.?
  • Berrie Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:12

Re: schilder j van garden

Bericht door Berrie »
Hallo,

Ook ik ben in het bezit van een schilderij van J. van Garden.
Net als een aantal van jullie staat op mijn schilderij een vaas met klaprozen afgebeeld.
Het schilderij heb ik van mijn vader, die beweerde dat de schilder in
Deventer gewoond zou hebben.

Re: schilder j van garden

Bericht door hansjagtenberg »
Grappig, via kunst en kits herinnerde ik mij twee schilderijen die ik heb gekregen van mijn inmiddels overleden oma. Via internet kwam ik op deze site uit en zag tot mijn verbazing de naam van de schilder J. van Garden.

Ook ik heb een afbeelding met een vaas (bruin) met rode bloemetjes en een met een vaas (groen doorschijnend) met roze bloemen. Ik denk dat J.van Garden er velen van heeft gemaakt omdat het waarschijnlijk makkelijk verkocht. Mijn Oma was zeker niet rijk en iedereen wilde toen wel iets vrolijks aan de muur willen hangen.

Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • hauwert Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 27 aug 2011, 22:38

Re: schilder j van garden

Bericht door hauwert »
Ontzettend leuk, ook ik ben al jaren op zoek naar mensen die de schilder J. van Garden hebben gekend of meer van hem weten.
Want het wordt steeds leuker begrijp, ook ik heb een schilderij met 6 klaprozen, 2 klaprozen in knop en links en rechts wat losse blaadjes, in een soort doorzichtig groenen bolle ronde vaas.
Het is geschilderd op een paneel de maten zijn H30 B 42. Ik kreeg het schilderij van een oude buurvrouw die het 50 jaar in bezit had, dit was rond 1975.
Morgen zal ik een foto uploaden (in goed Nederlands)
Het is toch vreemd zijn er geen kenners op dit forum waar een lichtje bij gaat branden, of is het misschien een pseudoniem.
Een vraag aan Hansjagtenberg wie was de kenner bij Kunst en kitsch, kunt u zich dat nog herinneren??
Groet hauwert

Re: schilder j van garden

Bericht door hansjagtenberg »
Voor hauwert,
Het programma "tussen kunst en kitsch" herinnerde mij aan de twee schilderijtjes. Er bestaat dus geen relatie tussen de schilderijtjes en het programma.
Ik blijf bij mijn mening dat J van Garden ( met alle respect) een huis tuin en keuken schilder was die in productie op een snelle manier dit soort schilderijtjes heeft gemaakt en daarom niet bekend is.

Groet,
Hans Jagtenberg
  • hauwert Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 27 aug 2011, 22:38

Re: schilder j van garden

Bericht door hauwert »
Bedankt hansjagtenberg, maar ik blijf toch nog met een vraag zitten, heeft iedereen die gereageerd heeft ook paneeltjes, dus geen linnen?
Het blijft toch raar, zelfs als hij/zij een broodschilder zou zijn dannoch nergens een hint of vermelding, dat is raar.
Dus graag reacties over linnen of paneel.
Verder heb ik nog een vraag wie kent het schilderij (ook paneel)met gemberpot en rozen, het lijkt heel erg op een werk ban Johanna C.M Stempels, maar ik heb geen duidelijke verwijzing kunnen vinden.
WIE KENT HET OF WEET RAAD?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie