Doorgaan naar inhoud

Onbekende schilder

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • pedorie Offline

Onbekende schilder

Bericht door pedorie »
Beste,

Uit een erfenis hebben wij een wat ouder schilderij ontvangen maar weten er verder niets van. Het enige wat te lezen is "Verkerk".
Zoeken op internet is nog zonder enig resultaat gebleken.
Wie o wie kan ons iets verder helpen?

groet Peter
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4

Re: Onbekende schilder

Bericht door mustang67-emiel »
Ik heb ook een schilderij van deze schilder, en ben ook op zoek naar informatie! Ben heel benieuwd of iemand mij hier iets van kan vertellen.

Het schilderij is van mijn oma, en het kan maar zo 75 jaar oud zijn...

gr. Emiel

Bijlagen
  • pedorie Offline

Bericht door pedorie »
Aha nog iemand met een "Verkerk".
Iedereen bedankt voor de info.
De afmetingen van het schilderij van de originele post is 40 cmx70 cm.
Ik heb geen flauw idee hoe het schilderij heet maar als ik het zo lees moet deze wel oud zijn.
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Onzin. Er staat geen initiaal voor de signatuur en deze schilderijtjes lijken in de verste verte niet op het werk van niet van Herman Verkerk. Kijk maar naar deze echte Herman Verkerk, bij Christie's geveild.
Bijlagen

Bericht door mustang67-emiel »
Er staan inderdaad geen initialen voor, wat ik een beetje vreemd vind. Als ik iets zou schilderen zou ik ook mijn initialen erop zetten haha. Heb wat zitten zoeken op die herman verkerk, maar het lijkt erop dat die toch wel iets ervoor zet.

Het is in ieder geval iemand geweest die toch wel een beetje kon schilderen, vind ze niet lelijk..

Dat schilderij hierboven had ik inderdaad ook gezien, lijkt er niet echt op nee... Maarja misschien was de beste man in meerdere markten thuis:)
Plaats reactie