Hallo,Zo te lezen zijn er meerdere J. Vissers.
Ik heb ook een J. Visser.Is er iemand die deze stijl herkent en mij bij de juiste Visser kan brengen.bij voorbaat dank
Hallo Zo te lezen zijn er meerder J. Vissers.
Ik heb ook een J. Visser. Is er iemand die
de stijl van mijn Visser herkent en mij de juiste Visser kan brengen.
Bij voorbaat dank
Martin
Hallo, Zo te zien zijn er meerdere J.Vissers.
Ik heb ook een J.Visser.
Is er iemand die deze stijl herkend en mij bij de juiste Visser kan brengen.
Bij voorbaat hartelijk dank
Martin
jan visser groningen 18 oktober 1856
zandvoort 3 december 1938
signeerde met j.visser jr
schilderde bloemen,stillevens,mensen.
werke in groningen en amsterdam voor 1885.
abcoude-baambrugge 1911 tot 1918 daarna zandvoort.
leerling minerva groningen.
gaf les aan gestel,dooijewaard,knip etc...
jan visser
rotterdam 29augustus 1897
schilderde portret,stillevens,stads en havengezichten.
lid pulchri studio den haag
Ik ben geen kunstkenner, maar ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat dit schilderij niet van J. Visser Jr. (Groningen) is (mijn overgrootvader).
Heeft u toevallig informatie over J. Visser Jr? Dat van Abcoude-Baambrugge wist ik bijv. niet. Alle informatie is welkom!
Mijn mailadres is pjacque@pt.lu
Eline Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Francisco,
>
> bij toeval kwam ik op dit forum terecht, en ik
> herken wel de handtekening. De Jan Visser die dit
> geschilderd heeft, is mijn opa. Het gaat inderdaad
> om Jan Visser uit Haarlem.
> Ik heb geen idee wat het waard is.
>
> Gr, Eline Visser
Beste Eline,
Ik ben in het bezit van in ieder geval 1 schilderij van je grootvader. Het geeft de branding van de zee weer, in overwegend blauwgrijze tinten. Ik heb er op dit moment helaas nog geen foto van die ik kan laten zien.
Ik overweeg om het te verkopen, omdat het al jarenlang op zolder staat en niet goed bij onze huisinrichting past. Heb je belangstelling om het te kopen?
Vriendelijke groet,
Jan Over
Vandaag heel toevallig 2 keer schilderij van jan visser en j visser gekocht.
De Jan visser komt wel erg overeen met het schilderij van Francisco.......
Alleen bij mijn staat onder de signature vrij duidelijk "Haarlem"
Toevallig stuitte ik nu op deze discussie.
Wij hebben een schilderij van Jan Visser uit Haarlem, het is een schilderij van hun achtertuin in Haarlem. Verder hebben we ook een aquarel van Battie Visser, de dochter van Jan. Het is gesigneerd Battie Spruyt, om dat ze toendertijd getrouwd was met mijn oom Schelte. (ik hoop dat ik geen oud zeer oprakel?)
Anneloes
Ik ben op zoek naar de kleinkinderen van Jan Visser, meesterschilder, Haarlem. Hij heeft op de Eindenhoutstraat 47 gewoond en had een zoon Kees (overleden) en was getrouwd met Fransje. Uit mijn informatie hebben zij een zoon en een dochter gekregen. Natacha, ben jij daar een van?
Mijn tante Ank heeft bij Jan Visser als dienstbode gewerkt (intern) samen met haar zoontje Frans. Zij is inmiddels overleden, maar haar zus die nu in een verpleegtehuis in Hillegom woont heeft een zelfportret als houtskooltekening? bij zich en zij wil dit graag aan de kleinkinderen geven voordat zij zelf overlijdt.
Ik hoop dat ik met dit berihtje verder kom.
Hartelijke groet,
Carmen de Haan
info@carmendehaan.nl - Haarlem