Re: Schilder W van Oord of W van Oort
Bericht door hans1955 »Erikennoor Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goeden Avond,
>
> Een mooi Landschap, maar wie is de Schilder?
> De naam is moeilijk te lezen , W v Oort of van
> Oord
>
> We zijn erg nieuwsgierig van welke tijd dit
> schilderij is..
>
> Alvast bijzonder dank,
>
>
>
>
> 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2010
> 23:03 door Erikennoor.
Goede morgen,
Bij toeval kwam ik op deze site terecht op zoek naar informatie over W. van Oort. Ik heb een schilderij van zijn hand. Een erfstuk van mijn ouders die het weer van mijn grootouders hebben geerfd blijkt een W. van Oort te zijn. Moet zijn geschilderd eind jaren 20 of in de loop van de jaren 30 van de vorige eeuw. Als ik de stijl vergelijk met de schilderijen van uw foto's dan meen ik dat het dezelfde schilder is. Landschapje, boerderijtjes, een kerkje in de verte en een water waar een bootje onder een bruggetje onderdoor vaart. Ik heb het laten restaureren want het schilderij verkeerde in een deplorabele staat maar nu ziet het er erg mooi uit.
Vriendelijke groet
Hans Pietersen
-------------------------------------------------------
> Goeden Avond,
>
> Een mooi Landschap, maar wie is de Schilder?
> De naam is moeilijk te lezen , W v Oort of van
> Oord
>
> We zijn erg nieuwsgierig van welke tijd dit
> schilderij is..
>
> Alvast bijzonder dank,
>
>
>
>
> 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2010
> 23:03 door Erikennoor.
Goede morgen,
Bij toeval kwam ik op deze site terecht op zoek naar informatie over W. van Oort. Ik heb een schilderij van zijn hand. Een erfstuk van mijn ouders die het weer van mijn grootouders hebben geerfd blijkt een W. van Oort te zijn. Moet zijn geschilderd eind jaren 20 of in de loop van de jaren 30 van de vorige eeuw. Als ik de stijl vergelijk met de schilderijen van uw foto's dan meen ik dat het dezelfde schilder is. Landschapje, boerderijtjes, een kerkje in de verte en een water waar een bootje onder een bruggetje onderdoor vaart. Ik heb het laten restaureren want het schilderij verkeerde in een deplorabele staat maar nu ziet het er erg mooi uit.
Vriendelijke groet
Hans Pietersen