goedeavond,
hendrik willem mesdag groningen 23-2-1831
denhaag 10-7-1915.
het vaststellen van schilderijen hangt af van verschillende factoren.
er zijn vervalsingen van mesdag in omloop,deze zijn rond 1890-1910 vervaardigd.
wij beschikken over een ruime database van mesdag.
stuur foto's van voorzijde,achterzijde en handtekening.
informatie@taxateurderkunsten.nl
HW Mesdag
Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
- taxateurderkunsten Offline
Re: HW Mesdag
Bericht door Hart »Er is een Museum Mesdag in Den Haag en een werkgroep Mesdag die certificaten van authenticiteit uitgeeft, tot voor kort voorgezeten door de onlangs overleden ir.Johan Poort. Er bestaat dus genoeg kennis. Laat hier eerst eens een foto zien, zou ik zeggen.
Bericht door vinanda »ja ik weet dat dhr. poort een flink aantal boeken heeft geschreven incl. afbeeldingen. heb er zelf nl. ook een stuk of wat.
Bericht door Hart »Nou, daar hebben we het museum of de werkgroep niet voor nodig: het is geen Mesdag. Er zijn meerdere argumenten voor aan te voeren, maar het duidelijkste is de knullige wolkenlucht zonder enige diepte of atmosferische differentiatie. Ik denk dat het een Duitse vervalsing is. Platte donkerbruine zeilen waar de wind niet lekker in blaast wijzen meestal op Düsseldorfse herkomst. Daar werd Mesdag flink nageaapt.
Bericht door vinanda »en de gele verkleuringen van het vernis en de witte verf dit komt door de plantaardige olie die werd gebruikt voornamelijk schilders van de haagse school hadden hier last van. hierdoor wordt de witte verf geel en de andere kleuren heel donker, waardoor je geen diepte meer ziet.ja je ziet het wel.... van heel dichtbij.
en de vreemde lijst maat/ doek dat deed die duitser zeker ook van je...
en de vreemde lijst maat/ doek dat deed die duitser zeker ook van je...
Bericht door vinanda »en dit schilderij?
die heeft mijn zoontje van 2 jaar zeker gemaakt
die heeft mijn zoontje van 2 jaar zeker gemaakt
Bericht door anouk »ik heb die mesdag nog op markplaats zien staan
echt nep.
dat schilderij van u zoontje is dat te koop?
echt nep.
dat schilderij van u zoontje is dat te koop?
www.dutchartcollection.nl
info@dutchartcollection.nl
info@dutchartcollection.nl
Bericht door vinanda »stel dat die NEPPE mesdag eigelijk zo nep niet blijkt tezijn?
en wat maakt het uit als hij nep is...
niet geschoten is altijd mis !!
en mijn zoontje wil het best verkopen...
en wat maakt het uit als hij nep is...
niet geschoten is altijd mis !!
en mijn zoontje wil het best verkopen...