Doorgaan naar inhoud

Anton Pieck reprodukties

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• albert Offline

Re: Anton Pieck reprodukties

Bericht door albert »
: i have a etching of Anton Pieck's 'roof top'. how would i know if it's an original or a reproduction of his work?
kijk naar de handtekening onderaan de ets als de "P"met de lus achteruit is geschreven kun je er een beetje zeker van zijn dat ie origineel is als de handtekening natuurlijk zelf gezet is
  • sandy williams Offline

Bericht door sandy williams »
Hi: I recently acquired a anton pieck picture. It is of the greengrocers' stall and has the following date in the left hand corner of it 1966 D.A.C., N.Y. Does it have any value is it a reproduced Pieck print. I appears to be 3d and is lovely. Please email me and let me know any information you may be able to share or location where I might find the information. Thank you
Sandy
  • henk krab Offline

Bericht door henk krab »
ik ben in het bezit van een afbeelding in lijst van Anton pieck uit 1939,
afmeeting 230 bij 170mm.
Op de afbeelding staat Een koets met vier paarden die langs een kanaal rijden.
In een winterlandschap op de achtergrond zie je een dorpje,naast de koets zie je een hondje rennen en op de koets staat s,gravenhage en Amsterdam vice versa
De lijst dateert uit 1950 1970 daar ergens tussen in en komt uit Den haag.
Er staat een stikkertje achterop enis van j.j.schraag en spiegel lijstenfabriek spui 110 den haag tel 114587.achterop de lijst staat een nummer 2848 .Maar de afbeelding in de lijst lijkt wel ouder dan de lijst zelf!? ik weet niet of het een origineel is of een reproductie wie kan mij en beetje opweg helpen.

• Freek Kuipers Offline

Re: Anton Pieck originele etsen

Bericht door Freek Kuipers »
Ik heb een aantal originele Anton Pieck etsen, waaronder één met persoonlijke opdracht. Er staat wel "eigen druk" met nogmaals Piecks naam, maar geen nummer (misschien wel op de achterkant, maar dat weet ik niet meer, en ik wil de inlijsting niet beschadigen).
Het gaat om een uitgelopen knotwilg op de voorgrond met héél in de verte over water of weilanden heen, met één dunne lijn, de skyline van hoogstwaarschijnlijk Haarlem.

Plaats reactie