Doorgaan naar inhoud

schilder A. Verveer

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Ed van Bommel Offline

schilder A. Verveer

Bericht door Ed van Bommel »
Ik ben voor een kennis op zoek naar gegevens over de schilder A. Verveer. Er staan enkele Verveers in de Scheen, echter geen A.Verveer. Indien iemand iets weet van deze persoon, zijn werken of bv veilingresultaten, exposities of wat dan ook, dan verneem ik dat graag. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
  • David Verveer Offline

Re: schilder A. Verveer

Bericht door David Verveer »
Waarschijnlijk Alchanon (ookwel Elchanon) Verveer, een van de drie broers Verveer(2de), Nieuwe Haagsche School, overleden Augustus 1896, 74 jaar oud, bekend voor zijn Scheveningsche buurtjes en inwoners.Ver weg, familie van mij.
David Verveer, Israel
: Ik ben voor een kennis op zoek naar gegevens over de schilder A. Verveer. Er staan enkele Verveers in de Scheen, echter geen A.Verveer. Indien iemand iets weet van deze persoon, zijn werken of bv veilingresultaten, exposities of wat dan ook, dan verneem ik dat graag. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
  • Wim Donken Offline

Re: schilder A. Verveer

Bericht door Wim Donken »
Wij zijn ruim 10 jaar geleden door vererving in het bezit gekomen van een kleine aquarel van de hand van E. Verveer. De voorstelling is srie spelende kindren op het strand met op de achtergrond een kerk (Scheveningen?) en enkele zeilen van
(vissers) boten. Het is gesigneerd met E. Verveer.
Elchanon Leonardus Verveer (19-4-1826 tot 24-8-1900)

Plaats reactie