Doorgaan naar inhoud

musea voor kinderen

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • e naarding Offline

musea voor kinderen

Bericht door e naarding »
weet iemand misschien of er musea speciaal voor kinderen zijn. Of dat er speciale exposities zijn van kunst gemaakt door kinderen. Ik doe hier onderzoek naar i.v.m. mijn studie ik wil graag een museum ontwerpen speciaal gericht op kinderen.
  • Roby Bellemans Offline

Re: musea voor kinderen

Bericht door Roby Bellemans »
Beste E.Naarding,
Je zult de oude nummers van de Museumkr@nt er eens op na moeten slaan. Daar worden in verschillende nummers musea voor kinderen besproken. Er is overigens in Nederland & België maar één echt museum voor kinderen en dat is te Brussel. Daarnaast zijn er verschillende musea die een echte afdeling voor kinderen hebben. Het Tropenmuseum heeft die al zo'n 20-25 jaar. Sinds kort is daar het Joods Museum en het Utrechts Museum bijgekomen. Daarnaast schenken veel musea aandacht aan kinderen, het Gemeentemuseum te Den Haag doet dat al zo'n honderd jaar!
Leuke musea & tentoonstellingen voor kinderen vindt je verder op onze site en wil je nog meer weten neem dan contact met ons op.
  • Jenneke Offline

Re: musea voor kinderen

Bericht door Jenneke »
Onder andere door Rotterdam 2001, Culturele Hoofdstad van Europa wordt momenteel Villa Zebra (geloof ik dat het heet) ontwikkeld, een soort Kunsthal voor kinderen. Bel 010-4022001 en vraag naar Carolien Dieleman of haar assistenten, of check de website!
Groet,
Jenneke
Plaats reactie