Doorgaan naar inhoud

PJA Wagemans

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

PJA Wagemans

Bericht door ElisabethAdriana »
Ik heb een schilderij van PJA Wagemans. Geen stadsgezicht etc. maar een stilleven. Een prachtige vaas met rozen, gemaakt voor mijn stiefvaders 1e huwelijk. Is er meer bekend over het schilderen van stillevens etc. van deze schilder? Het doek is tussen de 70 en 74 jaar oud.
  • Martin65 Offline

Re: PJA Wagemans

Bericht door Martin65 »
De Hagenees Pieter (Johannes Alexander) WAGEMANS (1879-1955)woonde en werkte ongeveer zijn hele leven in Den Haag.

Hij was eerst decoratieschilder.

Later is hij als kunstschilder beroemd geworden door zijn bijzonder goede stadsgezichten van Nederlandse steden.

Hij maakte oa: havenzichten, stadsgezichten, bloemstillevens en landschappen.

Mvg Martin.

Bericht door ElisabethAdriana »
Dank je Marin,
Ik heb inderdaad de prachtige stadsgezichten gezien en de havens, maar nog geen bloemstillevens. Heb het schilderij aan de muur en heb eigenlijk nooit goed onderzocht wie de schilder was, heeft emotionele waarde. Dank je voor je reactie.
  • mp.kunst Offline

Bericht door mp.kunst »
Ik heb even op internet gekeken en kwam al meteen een stilleven van deze schilder tegen die voor 700euro werd aangeboden bij een kunsthandel. Het werk is olie op doek met de afmeting van 40x30cm.
Plaats reactie