Als de handtekening op deze werken inderdaad GREM de Jong is dan vertegenwoordigen deze werken niet een hele grote waarde.
Als er echter is gesigneerd met GERM de Jong dan behoeven deze werken een nader onderzoek want deze naam vertegenwoordig wel degelijk een zekere waarde.
Germ de Jong
Naamsvariant Gerben de Jong,
Geboorteplaats/datum Sint Jacobiparochie (het Bildt) 1886-03-08
Sterfplaats/datum Overveen (Bloemendaal) 1967-04-11
Lid van Hollandse Kunstenaarskring (Amsterdam) , Hollandse Aquarellisten Kring, Arti et Amicitiae (Amsterdam), Vereeniging Sint Lucas (Amsterdam), Onafhankelijken (Amsterdam),
Germ de JONG behoort tot de groep Nederlandse schilders die in de jaren twintig voor een korte of langere periode werkten in Parijs.
Aanvankelijk schilderde hij vooral landschappen in een donker palet.
In Parijs wordt zijn werk fors, raak en vooral kleurig.
Het liefst schildert hij stadsgezichten, die in hun voorkeur voor rechte huizenblokken, schuttingen en blinde muren het streven van de schilder naar een zekere abstracte ordening verraden.
Teruggekomen in Nederland (1933) vestigt De JONG zich in Schoorl bij Bergen, waar hij zich vanaf die tijd vooral bezighoudt met wat rustig zijn specialiteit genoemd mag worden: het bloemstilleven.
Het zijn veelal bonte boeketten opgezet in een spontane penseelstreek in volle, bloeiende kleuren.
Ze leverden hem erkenning, publiciteit en in 1956 een overzichtstentoonstelling in het Stedelijk Museum in Amsterdam.
Germ de JONG maakte veel reizen o.a. naar Duitsland, Italië, Spanje en Noord-Afrika.
Dank jullie wel voor deze informatie.
De werkjes zijn inderdaad gesigneerd met oftewel Germ de Jong of Gerin de Jong.
Ik stuur twee foto's mee van de handtekeningen.
Mochten jullie nog iets kunnen toevoegen houd ik mij aanbevolen.
koos