Doorgaan naar inhoud

Wie was de kunstschilder C.Vermeer ?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Tim Offline

Wie was de kunstschilder C.Vermeer ?

Bericht door Tim »
Wie kan mij informatie geven over de kunstschider C.vermeer. Is er een biografie van bekend, Is het een streekschilder en tot welke school heeft deze behhoord?
Vriendelijke groeten Tim

Schiderij: Graaf Hendriksteeg te Elburg
Kunstschilder: C.vermeer (schilderij is gesigneerd)
Uitvoering: Paneel(Triplex) geschilderd in Olieverf.
Formaat Paneel:br 25cm x h 31cm
Formaat lijst: br 31cm x h 37cm
Uitvoering lijst: goudkleur bewerkt
Gegevens schilderij: is geschilderd tussen 1914-1938

Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Ron Vermeulen Offline

Re: Wie was de kunstschilder C.Vermeer ?

Bericht door Ron Vermeulen »
Hallo Tim,
Was aan het zoeken op internet naar Aleid Wolthof, die een straatje in Elburg heeft geschilderd. Genoemd schilderij hebben mijn ouders op hun twintigste huwelijksdag in 1943 van vrienden gekregen.Toevallig bij deze site terecht gekomen en jouw vraag zien staan. De verrassing werd eigenlijk groot, toen er een afbeelding kwam met het zelfde straatje alleen met variatie in diverse details. Van C.Vermeer weet ik verder niets, maar blijkbaar is het een geliefd straatje geweest voor kunstschilders. Doe ons schilderij er als bijlage bij.( is overigens een paar maten groter 50 x 40).
Groet, Ron Vermeulen
r.vermeulen20@kpnplanet.nl
Bijlagen
  • Tim Offline

Bericht door Tim »
Hallo Ron Vermeulen
Leuk dat je gereageerd hebt en wat een toeval, het zelfde straatje maar geschilderd door een andere schilder met een andere kijk, stijl en techniek. Het tafereel moet geschilderd zijn in de Graaf Hendriksteeg te Elburg. Nu is mijn vraag of je misschien weet of dit punt nog bestaat zoals het geschilderd is? Is het schilderij van Aleid Wolthof ook geschilderd op Triplex of doek? Het gezichtspunt op het schilderij wit huis met luiken, wat voor soort bestemming had dit huis, of was het misschien geschilderd om het mooie punt en lichtval?
Groetjes Tim
  • Ron Vermeulen Offline

Bericht door Ron Vermeulen »
Hallo Tim,
Uit jouw eerste vraag om informatie heb ik begrepen, dat het om de Graaf Hendriksteeg in Elburg ging. Op mijn schilderij, geschilderd op doek, staat alleen op het raamwerk dat het een straatje in Elburg is en van de schilderes Aleid Wolthof. De afmetingen van mijn schilderij zijn trouwens ook beduidend groter dan die van jou ( 40 x 50 cm ). Of het straatje nog in de zelfde situatie bestaat en de functie van het witte huis kan ik geen zinnig woord zeggen. Wij wonen zo'n 20 kilometer schuin boven Groningen, maar met familie in Amersfoort. Het ligt in onze bedoeling om bij een komend bezoek in die richting eens in Elburg te gaan kijken of het straatje/steegje terug te vinden is en vast te stellen of er nog iets herkenbaars is overgebleven. Mogelijk bel ik in dat geval nog even bij het witte huis aan!! Resultaten hoor je dan wel.
Groet, Ron
  • vlieke Offline

Bericht door vlieke »
Wij hebben ook een klein schilderij op houten paneel van C. Vermeer. Dit is volgens de tekst op de achterzijde Muurhuizen in Amersfoort.
Verder weet ik ook niets over deze schilder. Wij gingen er altijd vanuit, dat hij ook uit Amersfoort kwam, omdat hij daar door familie gekocht is.
vlieke.moon@gmail.com
  • vlieke Offline

Bericht door vlieke »
Wij hebben ook een C. Vermeer geschilderd op een houten paneel. Op de achterzijde is geschreve n
Muurhuizen in Amersfoort.

Naar onze mening kwam deze schilder uit Amersfoort, omdat het schilderij daar gekocht is voor de oorlog.
vlieke.moon@gmail.com
  • vlieke Offline

Bericht door vlieke »
Wij hebben ook een C. Vermeer geschilderd op een houten paneel. Op de achterzijde is geschreve n
Muurhuizen in Amersfoort.

Naar onze mening kwam deze schilder uit Amersfoort, omdat het schilderij daar gekocht is voor de oorlog.
Op dit moment lukt het mij niet een afbeelding hiervan toetevoegen.
vlieke.moon@gmail.com
Plaats reactie