Doorgaan naar inhoud

Jan Beekhout

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • robinge Offline

Jan Beekhout

Bericht door robinge »
beste,
ik zoek informatie over de Rotterdamse schilder Jan Beekhout.
Ik vind zeer weinig over hem op het internet. Hij zou aan de Kunst Academie van Rotterdam hebben gestudeerd.
Geboren in 1937 zou betekenen dat hij wellicht nog leeft.
Heeft hij werken van Delft gemaakt? Waar vind ik iets, wie weet iets? Wat zijn zo de rpijzen van zijn werken? Alle info is welkom. vriendelijk bedankt
Rob van der Klis
  • Jan Blanken Offline

Re: Jan Beekhout

Bericht door Jan Blanken »
Hallo,

Wij kochten in 2003 in België op een veiling een werk met stadsgezicht van J. Beekhout.
Het stelt een stadsgezicht voor van een straat met aan beide zijden Hollandse huizen die gedetailleerd afgebeeld zijn.
De afmetingen zijn ca 90 cm lang en ca 60 cm hoog.
Wij betaalden toen ca Euro 600 zonder lijst.
Ook wij vinden zeer weinig informatie over J. Beekhout.
Soms verschijnen er aanbiedingen van schilderijen van Beekhout van veilingen uit Canada, Australie of USA
Groeten
Jan
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Hmm, de naam Beekhout komt in het Nederlandse telefoonboek niet voor en op Google vind je hem alleen als verzonnen romanpersonage. Reden om aan te nemen dat de naam niet bestaat, wat meestal op foute lezing duidt. Een veel voorkomende schildersnaam daarentegen is Berkhout. Daar is ook een Jan bij. Kan het zijn dat de derde letter geen r maar een e is?
  • mg6116 Offline

Bericht door mg6116 »
Hallo,

Ik heb net zo'n schilderij, getekend met Jan Beeckhout (of Jan Berchout). De handtekening is volledig identiek aan deze op het schilderij van Robinge en de stijl is identiek. Ik geef de foto mee, dan zien jullie het zelf. Heeft er iemand al iets meer gevonden over deze kunstenaar? Ik ben zelf ook op zoek naar meer info over hem. Heeft hij nog andere werken gemaakt? Heet hij nu Berckhout of Beechout? Ik heb trouwens schilderijen van Jan Berckhout bekeken en die hebben een licht andere stijl, meer impressionistisch, terwijl deze werken eerder realistisch zijn en verwijzen naar de Hollandse school. Dus ik twijfel een beetje of Jan Beeckhout en Jan Berchout dezelfde kunstenaars zijn. Het mijne zou heten "Geanimeerd straatzicht", is 50 x 60 cm, olie op doek.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie