Doorgaan naar inhoud

Schilderij Jan Visser

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • janschr19 Offline

Re: Schilderij Jan Visser

Bericht door janschr19 »
Hallo Natacha,
Ik kocht onlangs een bibliofiel boek van Felix Timmermans met een opdracht uit 1919 ter ere van het koperen (15jaar) huwelijksjubileum van ene Mr en Mevr Visser. Na wat speurwerk in oa het dagboek van Timmermans zou ik bij je overgrootvader uitkomen. Matcht het jaartal 1919 en dat 15 jarige jubileum met de trouwdatum van je overgrootvader en -moeder.

vr gr
  • Natacha Offline

Bericht door Natacha »
Hallo Francisco,

Ik denk niet dat dit van mijn overgrootvader is. Ik ken zelf geen enkel schilderij waarop hij op deze manier getekend heeft. Ik kom met de kerstdagen naar NL en dan zal ik het eens laten zien aan mijn moeder, want die heeft ook het e.e.a. van hem thuis hangen.
Bedankt voor de reactie!
  • Natacha Offline

Bericht door Natacha »
Hallo janschr19,
Ik heb het e.e.a. nagekeken, maar dit kan niet over mijn overgrootvader gaan. Het huwelijk zou dan in 1904 geweest moeten zijn, maar hun kinderen zijn geboren in 1885, 1886 en 1893. Zijn oudste zoon zou het eventueel kunnen zijn. Als hij in 1885 geboren is, zou hij 19 geweest zijn toen hij trouwde, dat is wel jong, maar niet onmogelijk. Hij was vioolbouwer, is daar misschien een link met Felix Timmermans?
Natacha
  • bboelh Offline

Bericht door bboelh »
Beste Natacha,

Mijn vader heeft vroeger les gehad van Jan Visser in Haarlem en heeft daar veel goede herinneringen aan. Zou je me de foto van het zelfportret kunnen sturen zodat er een printje voor hem van kan maken?

Gr. Bob
  • Eline Offline

Bericht door Eline »
Hallo Francisco,

bij toeval kwam ik op dit forum terecht, en ik herken wel de handtekening. De Jan Visser die dit geschilderd heeft, is mijn opa. Het gaat inderdaad om Jan Visser uit Haarlem.
Ik heb geen idee wat het waard is.

Gr, Eline Visser
  • Natacha Offline

Bericht door Natacha »
Hallo Eline,

Ik hoop dat je dit leest, want ik kan je email adres niet zien. Zou je even contact met mij via pjacque@pt.lu willen opnemen. Er heeft mij een meneer gemaild omdat hij een schilderij van Jan Visser heeft hangen. Het is getekend met Jan Visser Haarlem en er staat Eline op. Ik moest meteen denken aan de discussie hier op het forum. Misschien is het wel jouw grootvader? Die meneer zou het leuk vinden als je contact met hem zou willen opnemen. Als je mij even mailt, dan stuur ik je zijn email adres.

Vr. gr.
Natacha
  • poelips Offline

Bericht door poelips »
Hallo,
allemaal bij toeval kwam ik op deze site
en zag de discussie over de verschillende Jan Vissers
ik heb diverse schilderijen,van de Jan Visser uit
Groningen 1856,en gestorven in Aerdenhout 1938,
zal er later een foto bijzetten,zou ook graag meer
werk willen zien,ik vind het erg mooi.