Doorgaan naar inhoud

Onderzoeken van Gogh Museum

Discussie - Discussion

Re: Onderzoeken van Gogh Museum

Bericht door philip silbernberg »
Hallo Hendrik,
Overigens heb ik het meest merkwaardige bewijs van het failliet van de kultuurambtenarenstaat in dit land geobserveerd , toen mijn schilderij, De Arenleester in 2004, door mannetjes van de Nederlandse ambassade in Warschau moeite deden de interssante expo in de Nationale Galerie van Warschau te belemmeren door de organisatie revan aan tespreken op het vertonen van "valse"van Goghs,
wat betekent dat blijikbaar de Nederlandse ambassade van Warschau zichzelf ook reeds tot Vincent-expert had gebombardeerd! Dit zeer merkwaardige feit is schandalig en afgevraagd moet worden waar die gehaktballen van de Ambassade in Polen zich mee bemoeien!
Deze expo was georagniseerd door Duitse kunsthandelaren, zoals de heer Kluszmann Jr en de heer Richard Gilgenmann, die met veel moeite enthousiasme en financiele offers , dze mini-tentoonstelling hadden georganiseerd als een verlengstuk van de expo in Breda"Verloren Vondsten". Kun je je een triester voorbeeld voorstellen dan die verstrengeling van staatsambtenaren onderling. Landais suggereert dat een Poolse medewerkster de vuile job heeft uitgevoerd voor de heeertjes van het Van Gogh Museum, omdat er toen een Poolse dame werkte aldaar!
BAH!!!!!!!
Philip

Hallo Hendrik,
Overigens heb ik het meest merkwaardige bewijs van het failliet van de kultuurambtenarenstaat in dit land geobserveerd , toen mijn schilderij, De Arenleester in 2004 na Breda ook Warschau bezocht! Mannetjes van de Nederlandse ambassade in Warschau deden toen moeite deze interessante expo in de Nationale Galerie van Warschau te belemmeren door de organisatie ervan aan te spreken op het vertonen van "valse"van Goghs,
wat betekent dat blijkbaar de Nederlandse ambassade van Warschau zichzelf ook reeds tot Vincent-expert had gebombardeerd! Dit zeer merkwaardige feit is schandalig en afgevraagd moet worden waar die gehaktballen van de Ambassade in Polen zich mee bemoeien!
Deze expo was georagniseerd door Duitse kunsthandelaren, zoals de heer Kluszmann Jr en de heer Richard Gilgenmann, die met veel moeite enthousiasme en financiele offers , dze mini-tentoonstelling hadden georganiseerd als een verlengstuk van de expo in Breda"Verloren Vondsten". Kun je je een triester voorbeeld voorstellen dan die verstrengeling van staatsambtenaren onderling. Landais suggereert dat een Poolse medewerkster de vuile job heeft uitgevoerd voor de heertjes van het Van Gogh Museum, omdat er toen een Poolse dame werkte aldaar!
BAH!!!!!!!
Philip

Het misselijkmakende gekonkel en geintrigeer van de heertjes Van Heugten en Van Tilborgh achter de schermen, is mij overigens niet ontgaan, en dat al jaren lang!
Zo wordt ook het Duitse vriendje de journalist Koldehoff, iemand die totaal geen idee heeft van hoe een echte Vincent eruit ziet,
"íngehuurd" om in Duitsland systematisch het wetenschappelijk werk van Landais te deprecieren!
Ze doen dat namelijk liever niet direkt, maar geven er de voor keur aan dat stiekem , indirekt en via "vriendjes" te doen! Als dank voor de bewezen diensten mag k.danook een boekje samen met Chris Stolwijk publiceren over het thema Vincent en het expressionisme, waredoor K.plosklaps ook een soort gevestigde "coryfee" wordt, terwijl de man echt geen snars weet van Vincent en nog niet eens in de schaduw van Landais kan staan qua kompetentie op het gebied van de Vincent-beoordeling. Natuurlijk kraakte K.ook Breda af en we kunnen hem dan ook het beste betitelen als een "kontlikker" van Van Tilborgh, Van Heugten en c.s.
Philip

Het is langzamerhand een soort Gestapo geworden. Alleen de petten ontbreken nog met Vincent erop.
We mogen dus concluderen dat het een zeer ongezond idee is geweest de Vincent-expertise te koppelen aan het VGM. Het is nu dan ook de tijd om die koppeling weer te doorbreken.De beoordeling van het werk van Vincent kan natuurlijk niet het alleenrecht zijn van een paar middelmatige ambtenaren, die toevallig net de boot haalden, toen het VGM in de jaren zestig werd opgericht. na ongeveer 50 jaar is het dan ook tijd om het broer om te gooien en de Vincent-expertise in ieder geval los te koppelen van die proteges van Van Gelder en de griezel Van Uytert.
Gelukkig zijn ernog onafhankelijke onderzoekers die meer presteren en beter kijken dan die heertjes en die niet behebt zijn met allerlei vooroordelen en vooronderstellingen, die onbewijsbaar zijn, en zo de verschijning van het werk van Vincent op de vrije markt loochenen en zo ook dus het werk van Vincent zelf verloochenen.
Ph
Philip

Mocht de argeloze lezer het nu nog niet duidelijk zijn, dan weet ik het ook niet meer.
Mijn vlammend betoog is feitelijk gericht tegen
"de Nederlandse Staat". Een triest geval van
machtsovername van een groot kunstenaar door een culturele elite, die zich denkt te onderscheiden van het "gewone volk" door het alleenrecht op de expertise van een maatschappelijke verschoppeling als Vincent. Zo worden superaangepaste en superafhankelijke mensen de beoordelaar van een man, die zijn hele leven in maatschappelijk isolement leefde en zich liever van de "domme" mensheid afkeerde. Nu hebben die "domme"mensen dus posthuum wraak op deze isolani genomen door hem als nationaal bezit te beschouwen en mensen uit, de zeer midelmatige hierarchie van de accademische kunsthistorische wetenschap te bombarderen tot allenheerser in het rijk van zijn grote kunst. De verderfelijke gevolgen zijn nu dus duidelijk zichtbaar en de blaaskaken regeren over het werk van de grote Vincent.
Oh, domme mensheid, laat je toch niet bedotten door al die hautaine poses en lege expertises en dat oneindig bestuderen en tot het bot analyseren, zelfs tegenwoordig met behulp van het Shell-labo,van het "eigen " werk!
Hier moet een halt worden toegeroepen en wij moeten eisen dat het werk van Vincent wordt beoordeeld door een groep wetenschappers die minimaal voor de helft uit de kunsthandel zelf komt en uit de samenleving zelf. Je wordt geen Vincent-expert door op een stoel in het VGM te gaan zitten en jezelf tot superexpert te benoemen,maar je wordt Vincent-expert, zoals Landais , door zuiver en alleen uit liefde voor de grote schilder en nauwelijks financieel ondersteund, tientallen jaren onafgebroken het "gevecht" aan te gaan met de expertise van mogelijk werk van de meester!
Jammer genoeg is de financiele situatie van Landais allebehalve rooskleurig en in hem heeft de wereld een eerlijke, objektieve, door toepassing van de meest moderne obeservatietechnieken,geweldige Vincent-beoordelaar, die hoe langer hoe meer invloed krijgt en mijlen ver voor ligt op de loonslaafjes van het VGM.
Groet aan deze wereld , waar hopelijk nog een paar mensen rondlopen die ook begaan zijn met het wrede lot van het prachtige werk van Vincent en die het ook zat zijn door een stel dwazen en ingebeelde kunsthistorici te worden voorgeschreven,wat wel en niet van de meester is!
Philip

Jim,
Het niveau van mijn "tegenstanders " is dermate onderonwikkeld, dat ik blij ben dat ik weet wat ik weet en dat ik vooral blij ben dat ik veel omzichtiger en voorzichter met te beoordelen materiaal omga dan de heertjes kunsthistorici van het VGM.In tegenstelling tot deze heren ben ik steeds bereid om een werk in het echt te zien en ben ik ook bereid dit echte materiaal echt te bestuderen, maar dan wel terdege!!En niet half zoals de kwakzalvers van het VGM!
Groet en misschien tot ziens en schrijfs. Leuk dat je de discussie volgt,
Groet,
Philip

Beste Hendrik,
Men kan moeilijk iemand een fantast noemen, die in 1995 slaagde voor het beedigd-taxateurschap
schilderijen 17e t/m 20e eeuw, nietwaar. Daar komt overigens nog bij dat ik de enige in dat jaar was in dit land(1995), die slaagde voor dat examen!De andere 4 mensen, die ook deelnamen hebben of nooit of het zo begeerde gecertificeerde taxateurschap pas 5 jaar na dat examen doorstaan!Dus van fantast te spreken in mijn geval gaat een beetje te ver. Ik ben een nuchter en objektief en vooral "waardevrij" observator en ik probeer het materiaal zelf te laten spreken! Ook heb ik door grote ervaring in de konkrete kunsthandel grip gekregen op de addertjes onder het gras en de vervalsingsindustie! Dus wanneer IK een werk echt verklaar, dan ga ik echt niet over een nacht ijs, zoals de heren van het VGM, die nauwelijks het materiaal een blik waardig vinden.
Groet
Philip
Plaats reactie