Doorgaan naar inhoud

Onderzoeken van Gogh Museum

Discussie - Discussion

Re: Onderzoeken van Gogh Museum

Bericht door hendrikwoldering »
Ja daar sla je de spijker mee op zn kop Philip!!
Maar troost je met de gedachte dat al heb je 4 experts en deskundigen die zeggen dat het werk echt is dan nog zal het VGM en zijn fijne Onderzoekers hardnekkig blijven ontkennen!!
Maar enfin dat wist je natuurlijk ook al..(Hi hi)
Maar zoals velen in de strijd aan het eind van de tunnel is het licht....

Bericht door philip silbernberg »
Zoals oskar Wilde reeds terecht opmerkte is the "beauty" "in the eye of the beholder". Dus ik vraag me af wat zich in dat hoofd van van Tilborgh
afspeelt,bij het concluderen dat dit werk geen echte Vincent is. Maar die kans wordt me helaas niet gegeven, en dat reeds 10 jaar lang. Ik zal weer naar Bornheim moeten naar Prof.E. en Dr.E.
Jaegers voor een onderzoek,zoals ik reeds met de Arenleester heb gedaan.
Als hulpsinterklaas vind ik Louis overigens wel geslaagd. Alleen valt ie te vaak van de schimmel, dus ik vrees dat hij dat examen ook niet haalt.
Hij zou inderdaad eens pittig moet worden geexamineerd, zoals ik dat heb moeten ondergaan, alvorens mij expert te mogen noemen!!!!
Ph

Clevere Hendrik,
Ik ben trouwens nog vergeten dat , wat ik sedert gisteren pas weet, het schilderij , mansportret, 3(!) oude lagen vernis droeg, waardoor ook de streek van de maker. nauwelijks te observeren was, in het echt als, laat staan hoe onmogelijk om die nog te observeren met een foto.De Franse restauratrice zit met een probleem. Ze heeft iets
belangrijks ontdekt en wil dolgraag weten hoe dat zit, ivm de Man, maar mevrouw Hendriks laat het afweten. Ze heeft het in vuile staat gezien. Nu kan ze het schoon zien. Maar ze schitteren door afwezigheid, zoals ze ook niet even, op mijn vriendelijk verzoek, zijn gaan kijken. Het is in Amsterdam, dus de heren zouden het wandelend kunnen doen, maar ze voelen zich er te goed voor . De LANTERFANTERS!
groet
Philip

Hallo Hendrik,
Daar ben ik weer ! Als een duiveltje uit een doosje.....Ik ben nog vergeten te melden, dat tot overmaat van ramp de grote schilder Prof. Jan Wiegers, de beroemde hoogleraar kunstgeschiedenis Prof.Dr.Vogelsang en de kriticus Prof.dr.Jan engelman, het schilderij, mansportret, in de jaren vijftig echt verklaard hebben (sic)).maar dat was de locale maffiabaas niet van plan om mij te melden met de boodschap"De stijl aan mijn hoela etc". Maar dat zijn natuurlijk ook idioten, net als ik.
Parbleu!
Ph
  • Jim Offline

Bericht door Jim »
Zeg Philip en Hendrik, ga jullie eens lekker prive met elkaar mailen in plaats van deze site met jullie gewouwel te vervuilen. Het lijkt wel of jullie verliefd zijn op elkaar.
Bert

Hai!! Henri,
Het volgende wil ik nog kwijt over deze affaire.Ik denk dat de verziekte situatie bij het Van Gogh Museum en de isolatie in een ivoren toren,( doof voor terechte kritiek! )symptomatisch
is voor het "onderschatten" van de expertiseproblematiek. Verder staat het Van Gogh Museum dwars tegenover het Breda-gebeuren en Van Heugten heeft over de schitterende expositie in 2004, waar bijvoorbeeld Ron Dirven en Dr.F.Wouters
jaren aan hebben gewerkt om de research etc in orde te krijgen, slechts minachting getoond!
dat terwijl er hooginteressant vroeg werk bij was, wat zeker de moeite van serieus onderzoek verdiende,(Zie:de Tentoonst.cat 2003) en naar de laatste tijd pas echt begint door te dringen was de "Marijnissen-collectie" oorspronkelijk in het bezit van Barend Den Houter Sr., die in Leiden de huisbaas was van de moeder van Vincent in Leiden!
Het is eeen grote collectie olieverven en tekeningen, met dikwijls Vincent-signatuur. Landais vermoedt dat de hele collectie eerlijk is en dat een groot deel echt van de meester is!
Daar wordt door het Van Gogh Museum ook geen aandacht aan gewijd, terwijl ik erachter ben gekomen, dat de geleerden tov deze collectie nog geen echte verklaring hebben kunnen leveren, wie anders dan Vincent dit zou hebben kunnen schilderen.

Oh, ja . Ik was deze zomer even op bezoek bij Landais. Hij woont daar mooi, helemaal in de natuur op zo,n 150 km van Parijs in de Loiret.
Hij liet me iets heel bijzonders zien, waar hij uitermate mee in zijn nopjes was:
n.l een bij hem in de buurt opgedoken oude spiegel uit de boedel van Dr.Gachet, met een oude tekening van hem zelf als twee druppels stilistisch, althans, lijken op de ets, de z.g enige ets van Vincent. Echter dit is dus het bewijs dat deze ets HELEMAAL NIET van Vincent is , maar door Gachet zelf is geproduceerd, want onder de tekening staat de handtekening van de oude dokter.
Kijk nu eens wat de "wetenschappers " van het Van Gogh museum daarover schrijven. Ze zullen dat dus sowiesp moeten aanpassen. De enige ets van Vincent in de Franse periode van zo,n kunstenaar is sowieso al een onwaarschijnlijkhei. Of hij maakte er meer of geen een en datlaatste lijkt mij het meest plausibel. Dus de onfeilbaarheif van de heren bij het Van Gogh Museum wordt met de dag meer "öndergraven " door wat zich heden voltrekt.
Tot schrijfs!
Philip

Hallo Henri!
Ik ben nog vergeten te melden dat ik toevallig maandag.jl. aangifte heb gedaan wegens smaad tegen het Veilinghuis Christies en SBS6.I vind eigenlijk dat boefje Job Ubbens, de direkteur van Christies best eens een tijdje op water en brood gezet zou mogen worden, evenls figuren binnen de Berlusconi-fascistische zender SBS 6 wegnes het te grabbel gooien van mijn goede naam in 2000 en het eindeloos herhalen ervan tot op de dag van heden! De grootste crimineel heeft nog rechtsbescherming in dit land , maar niet een officieel erkend vakman op het geboied van de beoordeling van geschilderd werk.Hierover later meer.
Groet.
Philip
Plaats reactie