Doorgaan naar inhoud

Vermeulen???

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Vermeulen???

Bericht door Johannes de Hoop »
Ik heb uit een nalatenschap een olieverfschilderij gekregen, gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt. Het betreft een waterlandschap met een oud boerderijtje, een hooischuur en enkele bootjes.
Vermoedelijk geschilderd in Friesland en wellicht 50 jaar of ouder. Kan iemand mij informatie over de schilder en/of andere relevante informatie verstrekken? Ik kan desgewenst een digitale foto toezenden.

Re: Vermeulen???

Ik heb uit een nalatenschap een olieverfschilderij gekregen, gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt. Het betreft een waterlandschap met een oud boerderijtje, een hooischuur en enkele bootjes. Vermoedelijk geschilderd in Friesland en vermoedelijk 50 jaar of ouder. Kan iemand mij informatie over de schilder en/of andere relevante informatie verstrekken?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Jottem Offline

Bericht door Jottem »
Hallo,
U schrijft"gesigneerd met J. Vermeulen of een naam die daarop lijkt".Zou er misschien Verheul kunnen staan.Zie elders op dit forum voor Verheul.
Vr.grtn.,Jottem.

Hallo Jottem,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb nog eens goed naar de signering op het schilderij gekeken maar het lijkt mij dat de naam Verheul niet overeen komt. De signering is namelijk een stuk langer.
Niettemin, bedankt.

Johannes de Hoop
  • Eifelmaler Offline

Bericht door Eifelmaler »
Hallo,
Ich bin im Besitz zweier Bilder von J. Vermeulen es könnte sich um den gleichen Maler handeln und ich wüßte auch gerne mehr.
Beide Bilder haben das Format 24x30cm (Öl auf Leinwand) und stammen vermutlich aus der Gegend von Tongeren/Belgien.
Bijlagen
  • KvanKuik Offline

Bericht door KvanKuik »
Geachte heer de Hoop,

Ook ik ben op zoek naar een schilder genaamd j Vermeulen. Mijn ouders hebben de afgelopen 60 jaar het bijgevoegde schilderij in hun bezit gehad zie ook de foto met naam. Bent u inmiddels al meer te weten gekomen.

Kees van Kuik
Bijlagen

Geachte heer van Kuik,

Ik heb helaas nog steeds geen informatie over de schilder J. Vermeulen kunnen vinden. Zo nu en dan zoek ik nog wel eens op het Internet maar tot nog toe zonder resultaat. Ik heb het schilderij laten schoonmaken bij een restaurateur en hij noemde het een z.g. "bankstuk", een schilderij voor boven de bank. De waarde zou tussen de 200 en 300 Euro liggen. De schilder zelf kende hij niet. Uw schilderij lijkt me duidelijk van dezelfde schilder. De handtekening is identiek en ook de sfeer is vergelijkbaar. Mocht ik t.z.t. nog informatie vinden dan zal ik dat hier vermelden.

Johannes de Hoop
  • jvanderloo Offline

Bericht door jvanderloo »
Bijgaand schilderijtje, houten paneeltje 12 x 16 cm., komt uit nalatenschap van mijn vader. Ook gesigneerd door J. Vermeulen
Het is een beeltenis van de gevangenispoort van Den Haag.
Ik kan ook weinig tot niks vinden van de schilder Jan Vermeulen.
Rond 1650 heeft er een in en rond Haarlem geleefd en gewerkt.
Bijlagen
  • Froel Offline

Bericht door Froel »
Onlangs op een veiling een klein werkje gekocht, ook gesigneerd door Jan Vermeulen.
Te zien is kasteel Vosbergen te Heerde. Afmeting 12x16cm. Gesigneerd '33
Bijlagen
Plaats reactie