Doorgaan naar inhoud

Er zijn 4 resultaten gevonden

Re: Wie kent deze ets van de oude centrale Amsterdam

Kreeg van het Amsterdams museum vanmiddag het volgende bericht door:

Ik kan u vertellen dat het gebouw een van de gebouwen van de WESTERGAS- fabriek is. Meer informatie over de gebouwen op dat terrein kan u vinden bij het Archief van Amsterdam op; https://archief.amsterdam/beeldbank/mode=gallery ...

Re: Wie kent deze erts van de oude centrale Amsterdam

mark plaat Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk aan Henriëtte de Vries 1867-1942
Lijkt mij zo niet, maar een kenner ben ik ook niet. Ik heb nu bij daglicht een tweetal duidelijker foto's gemaakt ook apart de handtekening. Maar super bedankt voor je mail. groet Hilde

Re: Wie kent deze ets van de oude centrale Amsterdam

Dat zou kunnen, ik vindt het een mooie prent waarin je van alles in kunt ontdekken en nu met de Regionale Energietrasitie RES, warmtepompen en zonnepanelen is het de moeite waard om ook te zien hoe het vroeger was. Ik ben ook geen kunstkenner in prenten, groet oet Salland

Nog een aanvulling, twee ...

Wie kent deze erts van de oude centrale Amsterdam

Vanmorgen bij de kringloop gevonden een erts van H.d.V. met als afbeelding de oude energie centrale aan de Haarlemmerweg uitbeeld anno 1892.
Daarna zou het een pompstation geweest zijn en nu een restaurant (dit staat achterop vermeldt). Maar ik twijfel of deze prent hetzelfde is als het pompgebouw ...