Doorgaan naar inhoud

Boudewina (Ina) Rahusen

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• peter huibers Offline

Boudewina (Ina) Rahusen

Bericht door peter huibers »
Ik ben op zoek naar meer info over Ina Rahusen, 1895-1977.
Ik heb zelf een portretje (aquarel) van een jongetje, aan de binnen zijde gesigneerd met ina Rahusen 16 july 1910
  • Niels van den Bergh Rahusen Offline

Re: Boudewina (Ina) Rahusen

Bericht door Niels van den Bergh Rahusen »
Informatie over het jongetje kan ik je niet geven.
Bouedewina Rahusen geboren 8 maart 1895
Vader Joan Rahusen 31 maart 1864
geboren Amsterdam, gestorven 4 april 1920 te Haarlem
Moeder Bouwdewina de Graaf 5 juni 1870 geboren te Haarlem gestorven 25 november 1933 te Den Haag
Ze had 1 broer en 3 zusjes.
Ik zou het schilderij graag willen zien en alle informatie over haar is welkom
met vriendelijke groet
Niels
  • wim roelofs Offline

Bericht door wim roelofs »
: Helaas kan ik je niets vertellen over Ina Rahusen, echter heb ik een schilderijtje, ooit gekocht in Arnhem bij Kunsthandel J. Max, met een donsveertje, getekend door IR, Ina Rahusen. Het kan ook een ets of iets dergelijks zijn. Het bevat een nummer 89/11, vandaar.
Weet jij hier iets meer over?
Gr. Wim Roelofs
  • peter huibers Offline

Bericht door peter huibers »
Het kan zijn dat het een lithografie is (steendruk), meestal in grotere oplages gedrukt.Deze maakte ze veel en niet zozeer etsen.
het kan zijn dat het afdruk 11 is uit een serie van 89.
is het mogelijk dat je mij een digitale foto stuurt of is het eventueel te koop?
Met vriendelijke groeten peter huibers.
  • Eduard de Vries Offline

Bericht door Eduard de Vries »
Bezit een aantal mezzotints van Ina Rahusen, die mij als neefje enkele malen uittekende. In begin december zal er in de bibliotheek van Maastricht een tentoonstelling van haar werk worden geopend met als onderdeel een door haar geillustreerd dagboek van mijn eerste levensjaar (1940).
  • Lydia Wolterbeek Offline

Bericht door Lydia Wolterbeek »
Graag zou ik meer informatie willen hebben over die tentoonstelling begin december in Maastricht over werk van Ina Rahusen. Op 22 december 2005 wordt in de Zeeuwse Bibliotheek in Middelburg namelijk ook een tentoonstelling over haar geopend, begeleid door een boekje over haar leven en werk. Dit wordt uitgegeven in de serie Zeeuwse Katernen, waarin kunsthistorische publicaties verschijnen, die betrekking hebben op het kunstenaarsleven in Zeeland.
Plaats reactie