Pagina 1 van 3

Toon Verplak

Geplaatst: 24 apr 2000, 20:10
door dhr. D. Bosman
Kent iemand de schilder Toon Verplak? Heeft iemand informatie over deze schilder?

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 23 feb 2001, 08:10
door Han Hardonk
: Kent iemand de schilder Toon Verplak? Heeft iemand informatie over deze schilder?
Ik ben benieuwd of u al reaktie heeft gehad,Ik ben in het bezit van een landschap vanhem en wil hier wat meer over weten.Alvast bedankt voor de moeite
Groet Han

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 10 jul 2001, 14:06
door P.J.Verplak
Ik heb Toon Verplak goed gekend
hij was nml de broer van mijn vader
Er bestaan ook nog schilderijen van hem
Wacht een reactie af met vriendelijke groet

Piet-Jan

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 12 okt 2001, 20:25
door R.van Rijswijk
Hallo, ik ben op zoek naar informatie over de schilder Toon Verplak. Ik heb n.l. een prachtig schilderij met de Notre Dame in Parijs van hem ,dat vermoedelijk in het begin van de zestiger jaren door hem is geschilderd en aan huis is verkocht.

Wie kan mij meer vertellen over deze toch wel impressionistische schilder ?

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 24 jul 2005, 15:56
door L. Peeters
Heren,

Ik ben ook op zoek naar info over Toon Verplak. Wij hebben 2 schilderijen van hem geerfd: Montmartre met zicht op Sacre Coeur en een kerkinterieur met glas-in-lood madonna.

Met vriendelijke groet,
Leon Peeters

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 18 sep 2005, 15:54
door sonja ter riet
Graag wil ik weten waar toon verplak vandaan komt .
Wij hebben een schilderij gekregen van mijn ouders waar water en een bootje op staan.Het zou een water gebied rond amsterdam moeten voorstellen .Graag zou ik er wat meer over te weten willen komen.Mij is altijd verteld dat de schilder Toon Verplak in het midden van het land meer bekendheid heeft. Bij voorbaat mijn dank .

Sonja ter Riet -de Bree

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 08 nov 2005, 12:40
door anna Tenhage
hallo, wij zijn in het bezit van een schilderij getekend met v. Raamsdonk. Ik heb begrepen dat dit gelijk ie aan Toon Verplak.Het is een landschap met kerkje en een boerderij, aan het water, heel leuk, alleen erg donkere kleuren. Wie heeft er voor mij meer informatie? Alvast bedankt, en tot ziens. Groetjes Anna

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 11 nov 2005, 11:08
door Marco Wisse
Mijn ouders zijn ook in het bezit van een schilderij getekend met v.Raamsdonk. Het is een vrij groot schilderij met ook hele donkere kleuren. We hebben nog steeds niet kunnen achterhalen wie meneer van Raamsdonk (Verplak) is. Het is jammer dat je hier niet een afbeelding kan plaatsen, dat zou het zoeken misschien wat makkelijker maken.
Elke informatie is welkom.

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 13 nov 2005, 17:51
door diny wink
wij hebben een heel leuk schilderij van toon verplak. gesign. met KAB. volgens toon wildeboer een galeriehouder uit laren is dat een pseudoniem.
het toont een leuk boerderijtje met oude pomp. kipjes en een bloeiende kerseboom. ik heb dit gevonden in een rommelwinkeltje in loosdrecht. we zijn er erg blij mee.

Re: Toon Verplak

Geplaatst: 13 nov 2005, 17:52
door diny wink
wij hebben een heel leuk schilderij van toon verplak. gesign. met KAB. volgens toon wildeboer een galeriehouder uit laren is dat een pseudoniem.
het toont een leuk boerderijtje met oude pomp. kipjes en een bloeiende kerseboom. ik heb dit gevonden in een rommelwinkeltje in loosdrecht. we zijn er erg blij mee.