Doorgaan naar inhoud

Stilleven cyr bleijs

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • beancavdk Offline

Stilleven cyr bleijs

Bericht door beancavdk »
Deze mooie schilderijtjes op de kop getikt..het is krijt op karton..kan ik ervan uitgaan dat ze rond 1900 gemaakt zijn..achterop 1 schilderij staat kunsthandel "citroen" mbt de lijst..die zat rond 1910 tot 1920 in Amsterdam..de lijsten zijn overigens erg slecht (helaas) wat zouden de schilderijtjes waard zijn?? Alvast bedankt
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline

Re: Stilleven cyr bleijs

Bericht door Hart »
Ze zijn van Adrianus Cyriacus Bleijs (1842-1912) https://rkd.nl/explore/artists/8989
Er is nogal wat van hem bewaard gebleven zoals je hier ziet:
https://www.google.com/search?q=Cyriacus+Bleijs+(1842&tbm=isch&ved=2ahUKEwjSvcPD3-z4AhUKnP0HHWu7C4oQ2-cCegQIABAA&oq=Cyriacus+Bleijs+(1842&gs_lcp=CgNpbWcQA1DOBlijKGC4MGgAcAB4AIABPogBswaSAQIxNpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=fvLJYtKGN4q49u8P6_au0Ag&bih=755&biw=1364

Meestal zijn de prijzen rond de 100 euro, al moet ik zeggen dat deze wel uitzonderlijk mooi zijn, vooral die met de viooltjes. Je kunt ze bij een veilinghuis aanbieden of op Catawiki of Marktplaats zetten. Misschien bied ik wel mee :)

Op Marktplaats is een zeer soortgelijke voor 80 euro te koop :https://www.marktplaats.nl/v/antiek-en-kunst/kunst-schilderijen-klassiek/m1845658852-bloemstilleven-gele-rozen-in-pastel-van-jan-bleijs-bleys
  • beancavdk Offline

Bericht door beancavdk »
Bedankt voor uw reactie..ik vind ze zelf ook erg mooi...ik ga om 1 een nieuwe lijst doen..en bij het uit halen kwam ik erachter dat je het krijt makkelijk kunt weg vegen..is er ook iets wat ik kan doen..fixeren ofzo? Of beter niks aan doen?
Grt beanca
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Ik doe het bij pastels die ik wil houden wel. Want het krijt gaat ook achter het glas los raken en naar beneden vallen of aan het glas plakken. Ik zie na die behandeling met fixatief geen visueel verschil. Sommige worden er zelfs wat frisser van.
  • Tjade2022 Offline

Bericht door Tjade2022 »
Hart Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik doe het bij pastels die ik wil houden wel. Want
> het krijt gaat ook achter het glas los raken en na
> ar beneden vallen of aan het glas plakken. Ik zie
> na die behandeling met fixatief geen visueel versc
> hil. Sommige worden er zelfs wat frisser van.

Pastel wat tegen het glas aanplakt??
Dan wordt er structureel dezelfde inlijstfout gemaakt als bij de pastels van topicstarter: de pasteltekening direct tegen het glas.
Altijd een passepartout of fillets er tussen, dan is dat probleem opgelost.

Tevens nooit acryl (in de volksmond plexiglas) als inlijstglas gebruiken, dat is statisch en dat gaat in combi met pastel niet goed :)

Inzake fixeren: met enig beleid (oftwel niet teveel) is altijd wel een goed idee.
Plaats reactie