Pagina 1 van 1

Eyck?

Geplaatst: 08 dec 2021, 17:03
door gerard17
Wie kan mij helpen met dit schilderij?

Het doet mij denken aan Charles Eyck maar geen idee of dit een echt werk betreft of een leuk rommelmarkt werkje.

Ik kan geen signatuur ontdekken, de maat is circa 55 x 73 en is op hardboard/ spaanplaat geschilderd.

Bedankt alvast!

Groet, Gerard

Re: Eyck?

Geplaatst: 09 dec 2021, 10:58
door hildedriessen
Ik zou met dit schilderij aankloppen bij het mijnmuseum in Heerlen: https://www.nederlandsmijnmuseum.nl/contact/
En bij https://www.veilingmaastricht.nl

Nee, voor de rommelmarkt is deze kwaliteit veel te goed. Deze maker heeft wel een academie doorlopen, denk ik. Voor Eyck vind ik het een beetje te rauw. Er zal vast ongesigneerd werk van hem bestaan, maar dat moet dan zeldzaam zijn. Mijn broer verzamelt Eyck en is dat nooit tegengekomen. Dit lijkt mee van een jongere en iets 'socialere' schilder.

Re: Eyck?

Geplaatst: 09 dec 2021, 11:29
door gerard17
Hallo Hilde,

dank je wel voor je reactie!
Ik zal het opsturen/doorsturen naar jouw suggesties - wordt vervolgd!

Groet, Gerard

Re: Eyck?

Geplaatst: 15 mei 2022, 18:47
door gerard17
Helaas is er nog geen duidelijkheid gekomen behalve dat werd aangegeven dat het inderdaad geen Eyck is.

Heeft iemand toevallig nog een idee wie dit gemaakt zou kunnen hebben?

Alvast bedankt weer voor de reactie!

Re: Eyck?

Geplaatst: 16 mei 2022, 07:13
door mark plaat
Bij het zien dacht ik aan Chabot maar is een gokje.
Henk Chabot mogelijk
Berichtje sturen aan Chabot Museum

Re: Eyck?

Geplaatst: 16 mei 2022, 23:49
door gerard17
Ik ga het proberen, dank je wel Mark!

Wordt vervolgd weer …