Pagina 1 van 1

Is dit een origineel werk van Jacobus Buys?

Geplaatst: 20 nov 2021, 08:59
door bobdewaard
Hallo mede kunstliefhebbers!

Waar ik benieuwd naar ben is of het bijgevoegde schilderij van Jacobus Buys is?
Ik twijfel omdat de schilderstijl wel iets lijkt te zijn dan de rest van zijn schilderijen, maargoed misschien is het gemaakt in zijn vroege jaren of experimenteerde hij op dit schilderij.

Ben benieuwd of iemand meer weet.

Groeten,
Bob

Re: Is dit een origineel werk van Jacobus Buys?

Geplaatst: 20 nov 2021, 11:46
door uverb
Dit is een schilderij in acrylverf die pas na 1955 op de markt kwam, de maker is mogelijk zelfs nog in leven. En Jacobus Buys stierf in 1801. Ik heb zelf werk van hem en ben wel een beetje op de hoogte. Als het een echte Jacobus Buys was, stond ik al bij je op de stoep :)

Misschien is het een kopie naar een 18e eeuws portret, want Jac.Buys portretteerde inderdaad ook wel ten voeten uit. Maar een kopiist zou diens naam nooit in 20ste eeuwse blokletters signeren. Ik denk dus dat de maker zelf J.Buys heet. Misschien is het Jan Buys (1909-1985) die zeer verschillend gewerkt heeft.

Het gezicht doet zeer on-18e eeuws aan, meer iets uit de Negerhut van Oom Tom.

De voorstelling draagt de attributen van een Nederlandse admiraal: de staf, de jas en op de achtergrond de admiraalssteek. Ook meen ik een zee te zien.

Re: Is dit een origineel werk van Jacobus Buys?

Geplaatst: 20 nov 2021, 20:49
door bobdewaard
Dankjewel voor je reactie. Daar kan ik mee verder!

Fijne avond.

Bob

Re: Is dit een origineel werk van Jacobus Buys?

Geplaatst: 20 nov 2021, 21:17
door halloooNL
uverb Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is een schilderij in acrylverf die pas na 1955
> op de markt kwam, de maker is mogelijk zelfs nog
> in leven. En Jacobus Buys stierf in 1801. Ik heb
> zelf werk van hem en ben wel een beetje op de
> hoogte. Als het een echte Jacobus Buys was, stond
> ik al bij je op de stoep :)
>
> Misschien is het een kopie naar een 18e eeuws
> portret, want Jac.Buys portretteerde inderdaad ook
> wel ten voeten uit. Maar een kopiist zou diens
> naam nooit in 20ste eeuwse blokletters signeren.
> Ik denk dus dat de maker zelf J.Buys heet.
> Misschien is het Jan Buys (1909-1985) die zeer
> verschillend gewerkt heeft.
>
> Het gezicht doet zeer on-18e eeuws aan, meer iets
> uit de Negerhut van Oom Tom.
>
> De voorstelling draagt de attributen van een
> Nederlandse admiraal: de staf, de jas en op de
> achtergrond de admiraalssteek. Ook meen ik een zee
> te zien.

Wat een kennis zeg......om jaloers van te worden.
Dat u dat al aan de verf ziet........Wauw.

Respect!